Skulle säga att det är meningslöst, järnen kommer att rosta av rätt så småningom.
Så svårt är det inte att forma längs med berget, det är bara lite tröttsamt. Det sättet som jag använt är att väga av en regel på lagom höjd ovan berget och sedan sätta ner råspont som är tillsågade på ett ungefär ner så långt det går. Sen tätar man antingen med fogskum eller betong på utsidan av formen. När man gjutit själva muren så knackar man bort betongen eller skär bort fogskummet och sen tar man bort formen.