Undrar hur mycket vattenburen golvvärme kostar. Ska ev bygga ut huset ca 40m2. Nu är det vanliga radiatorer i huset behäver ny shuntgrupp och slang. Vad mer kan behövas tacksam för alla svar.

Denna bild ger en rätt bra uppskattning. Du ska ha cirka 160m rör (4m per kvm för 20mm rör) och 100st plåtar (2.5 per kvm tror jag) så du får räkna om lite grann. På bilden är det också gjort för 4 slingor vilket kanske inte stämmer för dig.

Surfa in på www.rinkabyror.se och ta fram en egen spec baserat på denna. Med dessa plåtar är tanken att du lägger rören i glespanel, du behöver således också komplettera med 22x120 glespanel som du tex kan köpa på byggmax.

rinka.jpg

Vi lade vattenburen golvvärme i köket för några år sedan, 40 m2 i två slingor, ung 140 meter Wirsbo 20mm, gles, plåtar och push-pump, tror det kostade ca:10000:-

Tackar för dom snabba svaren ska genast kolla in rinkabyrör

MathiasS skrev:
Denna bild ger en rätt bra uppskattning. Du ska ha cirka 160m rör (4m per kvm för 20mm rör) och 100st plåtar (2.5 per kvm tror jag) så du får räkna om lite grann. På bilden är det också gjort för 4 slingor vilket kanske inte stämmer för dig.

Surfa in på www.rinkabyror.se och ta fram en egen spec baserat på denna. Med dessa plåtar är tanken att du lägger rören i glespanel, du behöver således också komplettera med 22x120 glespanel som du tex kan köpa på byggmax.

[bild]

Lustigt, när gjorde du i ordning den varukorgen ? Jag kollade precis på Rinkabyrör och kom fram till:
5579 Push 15A 130 m2 15R inv 4.860,00 kr/st . Om det är länge sen du gjorde den kan ju priset ha förändrats en hel del.

Den där gjordes ursprungligen för två år sedan faktiskt så den är inte alls aktuell. Innehållet funkar dock rätt bra fortfarande för den som undrar vilka komponenter som ska inköpas.

Skaplig prisökning på Pushen får man säga...

MathiasS skrev:
Den där gjordes ursprungligen för två år sedan faktiskt så den är inte alls aktuell. Innehållet funkar dock rätt bra fortfarande för den som undrar vilka komponenter som ska inköpas.

Skaplig prisökning på Pushen får man säga...

Ja jag tyckte det jag med, därför jag undrade...ska precis till att inhandla push samt fördelare till garaget.

Jag ringde till tetragonia och fick loss plåtar,slang (170m/17mm) , minishunt med fördelare kopplingar för 30m2(två slingor) rörstöd samt termostat,kostnad med hemkörning 10055:- .Allt var bara att koppla in, funkar utmärkt enda var att plåtarna inte har någon brottsanvisning då det var lite knöligt att dela dom när man behövde det.

Efter att ha läst mer om olika grunder lutar det åt platta på mark och golvvärmeslingorna najas mot armeringen. Kollade lite på rinkabyrör, är dom mycket billigare än lokala rörfirmor, tycker generellt att man ska stödja lokala firmor men det får inte kosta vad som helst, bor i Mariestad ganska dålig konkurrens mellan firmorna skulle jag tro.

Jag tror man törs säga att rinkaby är billigast i Sverige??
Jag vill oxå stödja lokala firmor men när t.ex vita 32mm avloppsrör med tillbehör är nästan dubbelt så dyra lokalt går det ej att motivera lokalhandel längre..

Ja är det dubbla priset kan man inte stödja de lokala firmorna om inte deras service nivå är extremt god.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.