28 753 läst ·
16 svar
29k läst
16 svar
Kostnad för Nivell/Granab?
Sida 1 av 2
Är det någon som har en uppfattning vad det skulle kosta att lägga in ett ventilerat undergolv (typ Granab eller Nivell) i ett rum på ca 30 m2 där det idag ligger ett golv som är uppreglat direkt på betongplattan? Skulle vilja ha en ungefärlig uppfattning av materialkostnad respektive arbetskostnad (ta bort/bila bort befintliga reglar, lägga in nytt undergolv inkl fläkt) om jag tar hjälp av hantverkare.
Habab (http://www.hitta.se/habab+byggentreprenad/vendelsö/~T2ZsX1JAK) var väldigt tydliga, levererade på tid och korrekt enligt offert.
De kom när de sa att de skulle komma och höll snyggt och städade bra efter sig (även när dagen var slut och de skulle komma nästa dag).
De hjälpte även till med annat och gav tips och råd samt gav mig flera bra kontakter till andra hantverkare.
Det är inte ofta man hittar en "perfekt" leverantör, speciellt inte bland byggare, men Habab faller in i den klassen!
Mvh,
Anders
De kom när de sa att de skulle komma och höll snyggt och städade bra efter sig (även när dagen var slut och de skulle komma nästa dag).
De hjälpte även till med annat och gav tips och råd samt gav mig flera bra kontakter till andra hantverkare.
Det är inte ofta man hittar en "perfekt" leverantör, speciellt inte bland byggare, men Habab faller in i den klassen!
Mvh,
Anders
120.000 kr betalade jag!
80.000 kr för material och 80.000 kr för arbete. ROT på 40.000 kr alltså (80.000 kr material + 40.000 kr ROT:at = 120.000 kr att betala).
De håll på närmare 5 veckor och var ofta två gubbar på plats.
Jag rev ut gamla golvplankor och reglar själv men Habab grovstädade och plockade bort det sista "finliret"...
Järnspett och långt brytjärn (Biltema) rekommenderas för att riva ut!
Mvh,
Anders
80.000 kr för material och 80.000 kr för arbete. ROT på 40.000 kr alltså (80.000 kr material + 40.000 kr ROT:at = 120.000 kr att betala).
Jag rev ut gamla golvplankor och reglar själv men Habab grovstädade och plockade bort det sista "finliret"...
Mvh,
Anders
Höll de på i FEM veckor??!! Jag har pratat med en byggare som sa att han fixar det på en vecka.anders07 skrev:120.000 kr betalade jag!
Mvh,
Anders
Fem veckor var inte effektiv tid, nej... De städade och rengjorde under ett par dagar. Sen var det någon spray som skulle torka ett par dar... Effektivt är det svårt att säga men det tar nog minst 10 dagar för 100 kvm tror jag.
Pratade med Danne på Habab. Matte gjorde jobbet.
//Anders
Pratade med Danne på Habab. Matte gjorde jobbet.
//Anders