4 383 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Kostnad för dränering
Hej
Är på väg att köpa en kåk med källare från -45. Vi vet att det är i behov av att dräneras om, min fråga är... Vad kostar det?
Självklart förstår jag att det är olika priser från olika företag, men jag vill ha ett hum om det innan man sätter igång och tar in offerter.
Huset är på 85+85 kvm. Alltså en yta på ca 85 kvm som ska dräneras om. Vad blir omkretsten/antalet löpmeter på 85 kvm?!?
Någon som kan tipsa om en bra firma för dränering i stor-stockholm?
Vad kostar det på ett ungefär/löpmeter?
Tack på förhand!
/Johan
Är på väg att köpa en kåk med källare från -45. Vi vet att det är i behov av att dräneras om, min fråga är... Vad kostar det?
Självklart förstår jag att det är olika priser från olika företag, men jag vill ha ett hum om det innan man sätter igång och tar in offerter.
Huset är på 85+85 kvm. Alltså en yta på ca 85 kvm som ska dräneras om. Vad blir omkretsten/antalet löpmeter på 85 kvm?!?
Någon som kan tipsa om en bra firma för dränering i stor-stockholm?
Vad kostar det på ett ungefär/löpmeter?
Tack på förhand!
/Johan
Omkretsen beror inte bara på ytan, utan är även väldigt beroende av formen på huset. Men om ditt hus är helt kvadratiskt och 85m² så har det en omkrets på 37 meter.Bluff skrev:
Att gräva ner dräneringsrör runt min sommarstuga (som har en omkrets på 36 meter) kostade mig ungefär 60'. Men det var långt ifrån Stockholm.
Tack!
Huset är i vinkel, där "vinkeln" är väldigt liten. 5x5 meter eller något liknande.
Jag antar att du lejde bort jobbet och fick ge 60k för hela arbetet ink material?!? Hoppas man kan pruta på det priset då det bör finnas ett par firmor i stockholm som gör dessa jobb.
Tack på förhand igen!
/Johan
Huset är i vinkel, där "vinkeln" är väldigt liten. 5x5 meter eller något liknande.
Jag antar att du lejde bort jobbet och fick ge 60k för hela arbetet ink material?!? Hoppas man kan pruta på det priset då det bör finnas ett par firmor i stockholm som gör dessa jobb.
Tack på förhand igen!
/Johan
Hej
Vi håller på att ta in offerter på dränering o isolering av ett hus på ca35 m och vi har fått in tre st på 72 000:-, 96 000:- och 150 000:- för arbete och material före rotavdrag. Det är liten skillnad på vad som ingår fast priset skiljer sig så.
Vi håller på att ta in offerter på dränering o isolering av ett hus på ca35 m och vi har fått in tre st på 72 000:-, 96 000:- och 150 000:- för arbete och material före rotavdrag. Det är liten skillnad på vad som ingår fast priset skiljer sig så.
Det finns många faktorer som påverkar priset.
Hur terrängen runt huset är påverkar i högsta grad priset.
Kommer man åt med grävmaskin?
Finns det berg? Leder isf det vatten mot huset?
Hur djupt under marknivå måste man dränera osv
Meterpris finns inte.
Hur terrängen runt huset är påverkar i högsta grad priset.
Kommer man åt med grävmaskin?
Finns det berg? Leder isf det vatten mot huset?
Hur djupt under marknivå måste man dränera osv
Meterpris finns inte.
Klicka här för att svara