Se bilder. Vi behöver rensa ut denna djungel totalt.
Det som behöver göras är:
1. Borttagning av plattorna
2. Borttagning av stenar, det är väl ett 10-tal större och sen ett 20-tal mindre
3. Borttagning av häck i murgröna som löper på 3 av 4 sidor av tomten
4. Uppdragning av alla buskar och växter, inga träd men väl några större växter
5. Tillplaning av marken
6. Anläggning av utrullningsbar gräsmatta
7. Uppsättning av staket
Plattorna ligger på en yta a 100 kvm. Totalt är det väl ungefär 130 kvm.
Om vi inte räknar med materialkostnad för gräs och staket, vad tror ni ungefär detta skulle landa på i Sverige? Jag skulle vilja ha en ungefärlig kostnadsbild, så att jag vet om vi ligger ungefär samma i Köpenhamn där vi bor. Annars kanske det går att få över någon svensk firma för detta.
Bilder:
1. Detta är framsidan, ut mot västlig riktning. Här syns de större buskarna, delar av plattanläggningen, samt några av de största stenarna.
2. Här är den största stenen. De andra är ngt mindre, ner till väldigt små.
3. Här syns den förbannade häcken i murgröna och plattläggningen på sydlig sida av tomten.
4. Samma som 4 men från andra hållet.
5. Detta är baksidan, östlig riktning. Ganska begränsad yta här men som ni ser även häck och plattor där.
6. Största busken, en ormhassel med 3m i höjd. De andra buskarna är samtliga mindre.
Det som behöver göras är:
1. Borttagning av plattorna
2. Borttagning av stenar, det är väl ett 10-tal större och sen ett 20-tal mindre
3. Borttagning av häck i murgröna som löper på 3 av 4 sidor av tomten
4. Uppdragning av alla buskar och växter, inga träd men väl några större växter
5. Tillplaning av marken
6. Anläggning av utrullningsbar gräsmatta
7. Uppsättning av staket
Plattorna ligger på en yta a 100 kvm. Totalt är det väl ungefär 130 kvm.
Om vi inte räknar med materialkostnad för gräs och staket, vad tror ni ungefär detta skulle landa på i Sverige? Jag skulle vilja ha en ungefärlig kostnadsbild, så att jag vet om vi ligger ungefär samma i Köpenhamn där vi bor. Annars kanske det går att få över någon svensk firma för detta.
Bilder:
1. Detta är framsidan, ut mot västlig riktning. Här syns de större buskarna, delar av plattanläggningen, samt några av de största stenarna.
2. Här är den största stenen. De andra är ngt mindre, ner till väldigt små.
3. Här syns den förbannade häcken i murgröna och plattläggningen på sydlig sida av tomten.
4. Samma som 4 men från andra hållet.
5. Detta är baksidan, östlig riktning. Ganska begränsad yta här men som ni ser även häck och plattor där.
6. Största busken, en ormhassel med 3m i höjd. De andra buskarna är samtliga mindre.
Fin sten.
Jag skulle nog anlita en trädgårdsarkitekt för omdisponering av trädgården. Du har mycket fint som kan sparas och ändå få ett fint resultat som skulle passa dig bättre. Det blir säkerligen mycket (!) billigare än att starta en ny trädgård.
Jag skulle nog anlita en trädgårdsarkitekt för omdisponering av trädgården. Du har mycket fint som kan sparas och ändå få ett fint resultat som skulle passa dig bättre. Det blir säkerligen mycket (!) billigare än att starta en ny trädgård.
Det ser även platt ut i omgivningen. Det kan vara smart att behålla eller få fram nya häckar för att få vindskydd.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Uppskattning av kostnad för markarbete.
Grund & Markarbeten -
Kostnad för att dra kabel i nedgrävt rör?
El -
Vad är arbetskostnad för att lägga golvspånskiva på en yta 20 kvm?
Hustillverkare -
Kostnad för att installera solceller, batteribank och elbilsladdare?
El -
Elitfönster - kostnad idag för att byta 2 fönster?
Fönster & Dörrar