Byggahus.se
Hej jag undrar vad det har kostat för er som fått hjälp av Arkitekt med nästan färdig ritad insida i ett hus. det skall bli billigare så¨har jag förstått med vilka summor pratar vi om?
 
Jag tycker Du skall försöka få kontakt med någon studerande vid en Teknisk Högskola,
för att få hjälp med din ritning, de är unga och har ofta också "moderna ideèr"
kolla under skolans byggprogram.
 
Hej. Jag känner en arkitekt som är billig och duktig. Runt 20 års erfarenhet och arbetat i byggnadsnämnd också. (Deltidsfirma)
Bör vara i Kalmar Län eller närheten i så fall.
 
Vi bor i kungälv och vi har fått en arkitekt rekomenderad av firman som skall bygga vårt hus. men han ger inga pris i förväg. Därför undrar jag om någon har fått hjälp med halva ritningar och va det har kostat?
 
Utan att veta hur "klara" dina ritningar är och utan att veta hur många frågor du kan tänkas ha kan jag säga att ett pris mellan 10 och 20 tusen kan vara rimligt att anta.

Variationen beror på hur mycket hjälp ni behöver, hur mycket ni vill ändra när ni ser det färdigritat och självklart timpriset också.
 
Hejsan! Jag har hittat ett hus hos Myresjöhus som jag vill ha men tycker de är för dyra! Kan man anlita en arkitekt som ritar ett likadant hus och att man själv anlitar ett byggföretag som bygger lösvirke, tjänar man på detta?


 
Är det någon som vet var man kan få tag i ritningar till husmodellen "Harmoni" hos Myresjöhus? Och hur mycket det isåfall kostar?

 
totti2000 skrev:
Hejsan! Jag har hittat ett hus hos Myresjöhus som jag vill ha men tycker de är för dyra! Kan man anlita en arkitekt som ritar ett likadant hus och att man själv anlitar ett byggföretag som bygger lösvirke, tjänar man på detta?
Jag tror näppe du finner en seriös arkitekt som vill agera på detta sätt. Det lär heller inte bli billigare. I Myresjös husförsäljning ligger dessutom redan arkitektkostnaden inbakad.
 
Vilken arkitekt har ni blivit rekommenderade? ( Bor själv en bit från Kungälv)
har byggfirman byggt efter ritningar denne arkitekt ritat tidigare?, Åk isåfall till de husen och titta, fråga osv.
Vi hade kontakt med en arkitekt i ett tidigt skede, men det var bortkastade pengar, ta kontakten med arkitekten när ni verkligen vet vad NI vill ha, så att ni kan styra arbetets start.
Ett annat tips kan vara att fråga hos sbk om arkitekter verksamma i området, försök få fram vad de ritat tidigare, och bedöm därefter om någon av dem är intressant att gå vidare med.
Kan ni inte lägga upp de skisser ni har?

lycka till
Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.