11 799 läst ·
56 svar
12k läst
56 svar
Kostnad för att ansluta och montera vattenkran
Precis så gjorde jag när jag körde service.V Vector skrev:
Bilen rullade alltid ut till kund välfylld till bredden.
Men många glömmer ju att det kostar att fylla på X antal kopplingar varje gång.
Bilen ska ju vara välfylld till varje kund, för att det ska vara rättvist i slutändan...
Många glömmer det. (Eller "väljer" att glömma det).
Kartongvis?Intet skrev:
Hur stor bil ska man ha ut till kund?
Lastbil med släp?
För det finns många varianter av kopplingar.
Sen inte att för glömma dimensionerna 11, 13, 16, 19, 20,5, 21 osv...
Bara "kartongerna" för dessa udda mått blir ju massor...
Hur menar du då?Alfredo skrev:
Jag har bara sett exempel på forumet med extremt saltade påslag.
Ytterst få exempel som jag sett där hantverkaren tagit betalt för att lagerhålla specialkopplingar och "kartongvis" med annat.
Påvisa med länkar mig om jag har fel! 👍
Det mesta ska alltid vara med, men vem betalar då för påfyllnad i bil om du gör det dagen efter?H hempularen skrev:Det mesta hade vi i ett enda exemplar med oss, men sådant som var lite vanligare hade man med sig typ 5 st. Och det allra vanligaste, som dessutom var lite skrymmande hade man i ett par lådor 50 pack. Som givetvis inte fick plats i väskan. Och allt fylldes på vid lunch och nästa morgon. Det hände överhuvudtaget aldrig att vi inte hade lämplig standardkomponent med till en kund. Givetvis fanns det mer exotiska komponenter som man av princip inte har med i en standarduppsättning, men ofta kunde man redan när kunden ringde in, gissa att det är bäst att ta med en "xx".
Rättvisast är ju dock att det sker samma dag innan 16,00 (inom normal arbetstid).
För det blir ju missvisande för kund 1 som bara behövde en koppling, kontra kund 2 som halvdant tömde bilen med massor med tilläggsarbeten. Respektive tid man lägger på påfyllnad läggs på kund.
Eller är du av åsikten att servicebilen fyller på sig själv? 🤔
Oavsett så är det mest rättvist att man åker till grossen efter 15,00 och fyller på det som gått åt under dagen.
Hur man än vänder och vrider på detta så är detta förfarande det mest rättvisa när man kör service.
Dubbla smileys var det som du gav, således är det i betraktarens öga...Alfredo skrev:
Som jag benämnt ovan är det mest rättvisa beträffande service med påfyllnad i servicebil enligt daglig basis.
Alla är vi olika. ✅
Om materialpåslag finansierar materialhanteringen betalar den som bara köper tjänst inget för materialhantering.Krilleman skrev:
Men jag lägger ner detta. Jag försökte skämta apropå dina servicelastbilar med släp, vilket togs på betydligt större allvar än jag avsåg.
Varför lägga ner när du i sakfrågan har rätt?Alfredo skrev: