6 011 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Kostnad carport och förråd för hög?
Kan någon berätta vad de betalat för komplett uppförande av carport och förråd i trä? Vårt kommer att vara ett oisolerat förråd på ca 10 m2 ihopbyggt med carport på ca 22 m2. Gjuten platta i förrådet (gjuts samtidigt som husplattan), ena sidan på carporten täckt, sadeltak på hela byggnaden, ett litet fönster i förrådet, hängrännor och betongpannor. Jag har fått ett pris på en kvarts miljon av byggentreprenören. Har vänner som fått isolerat garage/förråd byggt för hälften av det priset. Har de kommit undan ovanligt billigt eller har jag fått ett för högt pris?
Tycker det låter vansinnigt dyrt, snudd på ett mindre fritidshus. Kan du inte spika lite själv? Jag är allergisk mot att leja. Vill göra det mesta själv. Se denna länk: http://www.carporten.se/ Klicka på bilden i mitten får du se prisskillnaden med en vägg enl din önskan.
Medlem
· Västragötaland
· 194 inlägg
Är det så billigt och lb-hus? under 50 papp för en carport nyckelfärdigt?
Eksjöhus skall ha 200 tkr. *host* bomschackalack nejtack!
Vi letar fortfarande efter en bra lösning till vår carport. Är lite sugen på Mellby carporten MPS. Men då kostar byggsatsen 80 papp. Så hela rasket går ju på över 100 iaf minst.
Eksjöhus skall ha 200 tkr. *host* bomschackalack nejtack!
Vi letar fortfarande efter en bra lösning till vår carport. Är lite sugen på Mellby carporten MPS. Men då kostar byggsatsen 80 papp. Så hela rasket går ju på över 100 iaf minst.
Låter väldigt dyrt. Vi byggde carport+föråd med ungefär samma storlek för 106 tusen (inkl moms) med platta under hela carporten. Detta var exkl isolering, el, och färg. Plattan gjordes samtidigt som huset, och carporten byggdes med lösvirke av inhyrd snickare.
Tack. 100-125 tusen verkar rimligt. Jag får snacka med anbudsgivaren och höra hur han räknat helt enkelt.
Klicka här för att svara