11 553 läst ·
6 svar
12k läst
6 svar
Kostnad avfuktare i krypgrund
Hej! Vad är en ca kostnad för installation av avfuktare under krypgrund på hus med 100kvm grund,samt har någon kostnad för att köra avfuktaren.Läste att Anticimex har många installerat från
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Jag fick offert på ca 40 tusen av Anticimex för en sorptionsavfuktare.
Men jag valde en kondensavfuktare istället för 5000kr och det är torrt och bra.
Drygt 80 m2 grund
Men jag valde en kondensavfuktare istället för 5000kr och det är torrt och bra.
Drygt 80 m2 grund
stor skillnad i pris,är det mkt bättre med sorptionsavfuktare eftersom priset är så högt
Produkter som diskuteras: "sorptionsavfuktare"
Adsorptionsavfuktare
En adsorptionsavfuktare fungerar så att den suger in fuktig luft och leder den genom en roterande rotor med ett fuktadsorberande material (t.ex. kiselgel). När luften passerar binds fukten till materialets yta. En separat luftström värmer sedan
Läs mer
Allvetare
· Västra götaland
· 10 916 inlägg
Börja med att mäta temperatur och fuktighet.
Går temperaturen aldrig under noll behöver du ingen sorptionsavfuktare...
Går temperaturen aldrig under noll behöver du ingen sorptionsavfuktare...
Jag installerade en avfuktare från konkurrent till Anticimex. Kostnad 40.000kr. I efterhand skulle jag nog valt att göra det hela själv.
Avfuktare = finns bra för runt 10.000kr
Spirorör = inte så dyrt max 1000 kr
Eldragning max 2.000 kr
Byggplast = 1000 kr
Upphängning osv max 500 kr
Skum för att täta ventiler. Max 500 kr
Arbetstid med en polare för installation. Ca 5 timmar.
Sen finns det såklart andra alternativ än en avfuktare, ex trygghetsvakt. Alla jag har pratat med anser dock att en riktig avfuktare klart är en bättre lösning. Gör man det själv så är det också ungefär samma pengar.
Avfuktare = finns bra för runt 10.000kr
Spirorör = inte så dyrt max 1000 kr
Eldragning max 2.000 kr
Byggplast = 1000 kr
Upphängning osv max 500 kr
Skum för att täta ventiler. Max 500 kr
Arbetstid med en polare för installation. Ca 5 timmar.
Sen finns det såklart andra alternativ än en avfuktare, ex trygghetsvakt. Alla jag har pratat med anser dock att en riktig avfuktare klart är en bättre lösning. Gör man det själv så är det också ungefär samma pengar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden