5 817 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Kostnad av nytt badrum
Nu med alla siffror som drar iväg så blir det våtrums matta. Då slipper vi tätskiktet.
Angående min situationen så är jag vecko pendlare till Norge. 1 vecka på och en vecka av. Och familje situationen är mamma, pappa,barn och katt.
Bor nu i en billigt lägenhet och där kommer vi bo under den större renoveringen är det tänkt, tills det blir beboligt. Med en större renovering så är det varken kul eller hälsosamt att bo där.
Men som sagt med matta så drar vi ner på kostnaden lätt med över 20 000. Och då jag jobbar i Norge så gäller inte rotavdraget för min del. Så jag blir illa tvungen att göra det mesta själv, svetsningen lämnar jag över.
Huset är just jättebilligt, varav att jag anser att det är en guldläge. En tredjedel av vad huspriserna ligger på häromkring.
Angående min situationen så är jag vecko pendlare till Norge. 1 vecka på och en vecka av. Och familje situationen är mamma, pappa,barn och katt.
Bor nu i en billigt lägenhet och där kommer vi bo under den större renoveringen är det tänkt, tills det blir beboligt. Med en större renovering så är det varken kul eller hälsosamt att bo där.
Men som sagt med matta så drar vi ner på kostnaden lätt med över 20 000. Och då jag jobbar i Norge så gäller inte rotavdraget för min del. Så jag blir illa tvungen att göra det mesta själv, svetsningen lämnar jag över.
Huset är just jättebilligt, varav att jag anser att det är en guldläge. En tredjedel av vad huspriserna ligger på häromkring.
Renovera eller köpa annat i bättre skick? Avgörs precis som priset av läget. Läget är det enda Du aldrig kan ändra på huset, resten går att åtgärda. Hittar Du ett hus där Du vill bo så är mitt råd att köpa det och sen renovera. Om det inte går att köpa en tomt där Du vill bo, då kan det vara att föredra och bygga nytt.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Var får du det ifrån att det är 5 manveckor, som jag tolkar är detsamma som 5 x 40tim = 200 tim... eller ??Nimajneb skrev:
65000:- inkl moms i arbetskostnad för hela entreprenaden inkl. el och vvs ser jag absolut inte som någon orimlighet...
Ponera att de tar 500:- inkl moms per timme så är det 130tim vilket är fullt rimligt för ett badrum inkl. spottar och golvvärme m.m
Ja du drar ner en massa på kostnaderna men räkna inte med att det blir "billigt" för det, våtrumsmattan är inte helt billig per m2 med lim och grejor.
Allt annat som golvbrunn och vvs mm kostar ändå samma summa.
Sedan bör man ha i åtanke att ett helkaklat badrum höjer husets värde vesäntligt mer än samma bad med våtrumsmatta.
Hur som helst, lycka till med projektet och snåla inte bort dig på fel ställen
Allt annat som golvbrunn och vvs mm kostar ändå samma summa.
Sedan bör man ha i åtanke att ett helkaklat badrum höjer husets värde vesäntligt mer än samma bad med våtrumsmatta.
Hur som helst, lycka till med projektet och snåla inte bort dig på fel ställen
Lite skrev:Nu med alla siffror som drar iväg så blir det våtrums matta. Då slipper vi tätskiktet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden