Byggahus.se

Kostnad av installering av garageport?

1. K
    Husägare · Karlskoga · 32 inlägg

Knallhatt

Husägare
    Jag har nu en vipport till mitt garage men har tröttnat på den så köpte mig en slagport som jag målade och tänkte installera men på grund av tidsbrist så tänkte jag ta in någon som installerar den åt mig, lite nervöst att börja installera den själv om man inte lyckas att färdigställa det också :)
    Har mailat 12 lokala firmor men har bara fått svar från 1.... Dom kan ju åtminstånde säga att dom inte har tid eller vad som helst om dom inte vill göra jobbet.

Tänkte höra med er om vad ett normalt prisintervall skulle vara att ta bort den gamla vipporten och installera en slagport. Det enda priset jag har fått är 5900:- efter ROT. Känns lite i överkant vid en första anblick speciellt eftersom att det är inklusive ROT. Men det kanske kostar så?

2. D
    Medlem · Västra Götaland · 30 inlägg

doohan99

Medlem
    Jag betalade 5000 för ny installation av 5m takskjutport port i samband med köp. (nybyggt garage så ingen demontering) Tyckte det var väl dyrt men ville ha garantin.

...tog ca 4h timmar för killen som gjorde jobbet

Kolla med mindre firmor som säljer portar det finns säkert någon som vill göra jobbet för ett förmånligare pris

3. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 27 904 inlägg

KnockOnWood

Grundstött
    Bra idé att leja bort jobbet!

När jag köpte min första takskjutport stod det med stora bokstäver på paketet
    Installs in 30 minutes or less!

Det tog mig tre månader, men blev bra :)

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.