20 259 läst ·
7 svar
20k läst
7 svar
Kostnad att lägga marksten?
Kostnaden i detta fall handlar ju väldigt mycket om transportkostnad, vilket kan skilja rejält. Själva materialkostnaden (gruset) är ju inte stor.
Kan du hantera ett helt lass grus t. ex.?
Istället för sätt/fogsand rekommenderar jag stenmjöl (= mindre ogräs och myror)
Kan du hantera ett helt lass grus t. ex.?
Istället för sätt/fogsand rekommenderar jag stenmjöl (= mindre ogräs och myror)
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Kan du hämta själv med släpkärra handlar det inte om många hundringar. Till 15-20 m3 kan du väl nästan hämta fogsand alt 0,2 stenmjöl i hinkar.
Risken att ta hem såna små mängder med lastbil brukar vara att man får så mycket mer än man behöver. Jag beställde av lathet hem sättsand till ca 30m3 när det var klart såg man inte att jag rört det berg med sand som låg kvar.
ps. glöm inte fiberduken
Risken att ta hem såna små mängder med lastbil brukar vara att man får så mycket mer än man behöver. Jag beställde av lathet hem sättsand till ca 30m3 när det var klart såg man inte att jag rört det berg med sand som låg kvar.
ps. glöm inte fiberduken
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag kollade med min kontakt som planerar/schaktar trädgårdar. Han rekomenderade att lägga stenmjöl både som bärlager och "sättsand", och hoppa över makadam, 0-18, 0-30 (eller liknande)?! Han brukar göra så på mindre stenläggningar. Dels sparar man in på frakten (när det bara blir ett lass) och vattnar man och kör med padda så blir det tillräckligt hårt till bärlager.Linkan222 skrev:
Jag behöver ca 2,5-3 kubik (en skopa), det tog han 600:- inkl frakt. Är det ett ok pris?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden