Har rivit upp den gamla torra gräsmattan med jordfräs. Omöjligt att finfördela grästuvorna helt, trots att jag kört flera gånger från olika håll.
Kan jag låta det vara som det är och lägga på ett lager jord över och så gräsbrö, eller behöver jag kratta bort tuvorna/gräsresterna?
Kan jag låta det vara som det är och lägga på ett lager jord över och så gräsbrö, eller behöver jag kratta bort tuvorna/gräsresterna?
Jag tror jag låter moss-resterna och små grästuvorna vara kvar. Tar bort sten och rötter.
Sedan lägger jag på 5 cm bra jord och sår.
Det sägs att man inte ska lägga jord på gammal gräsmattan, men nu är den ju uppriven med jordfräs, låt vara att det ligger lite gräs- och mossrester kvar under den nya jorden.
Sedan lägger jag på 5 cm bra jord och sår.
Det sägs att man inte ska lägga jord på gammal gräsmattan, men nu är den ju uppriven med jordfräs, låt vara att det ligger lite gräs- och mossrester kvar under den nya jorden.
hur blev det sen? Samma utmaning härM Mikaela123 skrev:Jag tror jag låter moss-resterna och små grästuvorna vara kvar. Tar bort sten och rötter.
Sedan lägger jag på 5 cm bra jord och sår.
Det sägs att man inte ska lägga jord på gammal gräsmattan, men nu är den ju uppriven med jordfräs, låt vara att det ligger lite gräs- och mossrester kvar under den nya jorden.
Klicka här för att svara
