Hej!
Vi har nyligen flyttat till nytt hus och en sak slog mig idag när jag tittade på taket, ska det verkligen se ut så här gällande takpannan längst ut? Ska den inte ligga under "plåten"? Ni får ursäkta min okunskap gällande terminologin
Vi har nyligen flyttat till nytt hus och en sak slog mig idag när jag tittade på taket, ska det verkligen se ut så här gällande takpannan längst ut? Ska den inte ligga under "plåten"? Ni får ursäkta min okunskap gällande terminologin
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ligger väl under plåten?S Shuffe skrev:
Det ser korrekt ut, om du menar sista raden till höger som går under en plåt.
Du menar yttersta nockpannan kanske? Endel lägger den under vindskiveplåten, endel över. Ser ut som den fyller sin funktion även om det hade kunnat se snyggare ut.
Jag tycker att det ser ut som att nockpannan är felvänd, med tanke på att den överlappande vänstersidan inte rår ner mot nederkanten på underliggande dito. Men du kan nog ändå för att få den att täcka ner mot tegelpannorna skära motsvarande profil som vindskivebeslaget.
Klicka här för att svara

