Hej,
Vi har valt att flytta köksfläkten/spisen till en placering vid ytterväggen. Vår ambition är nu att montera köksfläkten och dra imkanalen genom ytterväggen (blåbetong & tegel). Vi har haft skorstensfejaren här i ett annat ärende och han menade på att det enbart var att dra ett rör ut. När jag nu börjar leta efter vilket material och hur en korrekt installation ser ut blir jag dock osäker på hur jag ska gå tillväga.
Hur (steg-för-steg) gör jag en korrekt dragning av imkanalen genom väggen och hur ser en korrekt slutinstallation ut?
Tack på förhand!
Vi har valt att flytta köksfläkten/spisen till en placering vid ytterväggen. Vår ambition är nu att montera köksfläkten och dra imkanalen genom ytterväggen (blåbetong & tegel). Vi har haft skorstensfejaren här i ett annat ärende och han menade på att det enbart var att dra ett rör ut. När jag nu börjar leta efter vilket material och hur en korrekt installation ser ut blir jag dock osäker på hur jag ska gå tillväga.
Hur (steg-för-steg) gör jag en korrekt dragning av imkanalen genom väggen och hur ser en korrekt slutinstallation ut?
Tack på förhand!
Hur gick det, ska precis göra samma sak.J J_HBG skrev:Hej,
Vi har valt att flytta köksfläkten/spisen till en placering vid ytterväggen. Vår ambition är nu att montera köksfläkten och dra imkanalen genom ytterväggen (blåbetong & tegel). Vi har haft skorstensfejaren här i ett annat ärende och han menade på att det enbart var att dra ett rör ut. När jag nu börjar leta efter vilket material och hur en korrekt installation ser ut blir jag dock osäker på hur jag ska gå tillväga.
Hur (steg-för-steg) gör jag en korrekt dragning av imkanalen genom väggen och hur ser en korrekt slutinstallation ut?
Tack på förhand!
Hej! Ledsen för sent svar. Jag minns inte exakt hur jag gjort det och det är inte säkert att mitt svar hjälper dig heller...F Fredrik Jacobsson skrev:
Vad jag gjorde var att åka ut till Hornbach efter att jag öppnat köksfläkten. De hjälpte mig då att plocka ihop resterande delar som jag behövde och så monterade jag det hemma. Som helhet var det inte särskilt svårt. Sotaren tyckte det OK från vad han ansåg var viktigt.
Klicka här för att svara

