1 985 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Kornett - myresjöhus
Hej hej,
Vi har fastnat för Myresjöhus Kornett och tänkte höra om det är någon som nyligen byggt ett sådant? Jag är också lite nyfiken på vad de ligger i pris då de inlägg om Kornett i forumet är relativt gamla. Jag antar att priserna har höjts en del.
Vi har fastnat för Myresjöhus Kornett och tänkte höra om det är någon som nyligen byggt ett sådant? Jag är också lite nyfiken på vad de ligger i pris då de inlägg om Kornett i forumet är relativt gamla. Jag antar att priserna har höjts en del.
Medlem
· Västragötaland
· 194 inlägg
Mars 31, 2009 fick vi denna kalkyl:
2,399,000 Hus i utgångsstandard, totalentreprenad, träpanel
282,714 Tillval enl:
3st takfönster 140x100 istället för 1st takfönster 100x100 27,400
Klädkammare under trappa enligt katalogritning 11,100
Lumi Trendline - skjutdörrsgarderob i sov 1, exkl inrede 7,888
Inrede till Lumi Trendline i sov 1 4,238
Lumi Trendline - skjutdörrsgarderob i sov 2, exkl inrede 4,900
Inrede till Lumi Trendline i sov 2 2,888
Inglasat uterum med golvvärme, balkong och räcke i glas/aluminium enl. katalog 224,300
Vattenburen golvvärme är standard med vattenradiatorer i ovanvåning
Alltså typ 2.7mkr exkl allting som har med tomt att göra. (På tok för dyrt för oss skall jag tillägga
)
2,399,000 Hus i utgångsstandard, totalentreprenad, träpanel
282,714 Tillval enl:
3st takfönster 140x100 istället för 1st takfönster 100x100 27,400
Klädkammare under trappa enligt katalogritning 11,100
Lumi Trendline - skjutdörrsgarderob i sov 1, exkl inrede 7,888
Inrede till Lumi Trendline i sov 1 4,238
Lumi Trendline - skjutdörrsgarderob i sov 2, exkl inrede 4,900
Inrede till Lumi Trendline i sov 2 2,888
Inglasat uterum med golvvärme, balkong och räcke i glas/aluminium enl. katalog 224,300
Vattenburen golvvärme är standard med vattenradiatorer i ovanvåning
Alltså typ 2.7mkr exkl allting som har med tomt att göra. (På tok för dyrt för oss skall jag tillägga
Opraktiskt tyckte vi med. Lågt till snedtaket på Öv. Fint nere dock.
Ja men precis så har vi också resonerat, vi är inte riktigt nöjda med övervåningen. Det känns lite trångt då snedtaket gör att huset "krymper" en hel del där uppe, vi gillar dock utformningen på huset samt nedervåningen. Har ni något tips på liknande hus som är mer praktiska så tar vi tacksamt emot dessa 
Finns nån blogg om ett par som byggt ett Kornett, fast med förhöjt väggliv. Skall leta lite.
Klicka här för att svara