3 492 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Korkade försäljare
Sida 1 av 2
Det ringde precis en försäljare från Optimal telefon eller nåt och ville lösa mig från mitt dyra teleavtal som "kostar 195 kronor".
Jag frågade varifrån hon fått det.
"Står på min datorskärm!"
Det kostar inte 195 kronor utan 29/mån +minutavgift.
"Va?"
"Vi kan lösa dig från det här och så får du en telesvar gratis, kostar 20 kronor annars!"
Vill inte ha telefonsvarare, har jag ingen lust att svara så får dom ringa igen.
"Har du bindningstid? Vi kan lösa dig från den!"
Den måste ha gått ut, jag har haft det här avtalet länge.
"Va?"
Hur orkar dom?
Jag frågade varifrån hon fått det.
"Står på min datorskärm!"
Det kostar inte 195 kronor utan 29/mån +minutavgift.
"Va?"
"Vi kan lösa dig från det här och så får du en telesvar gratis, kostar 20 kronor annars!"
Vill inte ha telefonsvarare, har jag ingen lust att svara så får dom ringa igen.
"Har du bindningstid? Vi kan lösa dig från den!"
Den måste ha gått ut, jag har haft det här avtalet länge.
"Va?"
Hur orkar dom?
Ljuger så det stör gör dom också. Har haft flera av dom där typerna som påstår en massa saker om mitt nuvarande mobilab som inte är en siffra rätt. Har dom tur så får dom tag i nån stackare som har lite taskig koll. Numera brukar jag fråga om det är OK att jag spelar in samtalet. Brukar säga 'klick' i luren då...
Nu är de stämda av Telia för sin marknadsföringsmetod.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1442125.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1442125.svd
Lånar tråden apropå försäljare. Jag har en förmåga att försöka driva med diverse säljare så dom själva vill lägga på, men jag har mött en försäljare som var kvick så det blev 1-1 kan man säga. Han ringde från Tre och ville kränga mobilt bredband till ett ootroooligt bra pris "med bara typ 5 ton bindningstid" Vilket fall han börja med att fråga om jag hade Laptop, "-Ja det stämmer, jag har laptop" Har du någon slags trådlös anslutning? "-Nej inte än" Vad använder du mest internet till, vi har olika hastigheter för olika surfvanor. -Jag sitter mest och porrsurfar och tar på mig själv (1-0 Hopplunda tänker jag) Då är bastarde kvick och säger, -"perfekt då har jag mobilt bredband till dig som du kan ha med dig vart du vill och göra det när du vill! 1-1...
Fråga vad försäljaren har för kläder på sig!
Jag fick en att komma av sig rätt bra med den.
Men det är klart, är han homo och desperat kanske du börjar få blommor hemskickade osv! Annars kan man börja filosofera vitt och brett kring livet. Det är ganska roligt att diskutera med någon som hela tiden vill styra tillbaka samtalet till mobiler, men tvingas svara på en massa långdragna betraktelser.
/Pontus
Men det är klart, är han homo och desperat kanske du börjar få blommor hemskickade osv! Annars kan man börja filosofera vitt och brett kring livet. Det är ganska roligt att diskutera med någon som hela tiden vill styra tillbaka samtalet till mobiler, men tvingas svara på en massa långdragna betraktelser.
/Pontus
Hahaha japp, det är ända medicinen som biter. Min knäppa bror har svart bälte i att driva med försäljare, försöker ta efter honom
Tror det är nån kalsong eller strumpföretag som har fått inspelat en bra harang med svordomar om att han INTE vill ha några kallingar, i den delen där man ska spela in avtalet att man vill ha helt värdelösa kalsonger hemskickat en gång i månaden.
Den varianten brukar jag också köra när jag är på det humöret. Har haft försäljare i luren som tvingats lyssna på långdragna flummiga betraktelser om köttfärssås, pannbiff, olika fabrikat på falukorv, oljefiltret i min bil, tändstift, svarta bakelittelefoner, vinterdäck, de värdelösa programmen på TV, huruvida en parabolantenn kan monteras innanför ett fönster och en del annat som jag glömt nu. En del fattar inte alls, en del försöker desperat vrida tillbaka samtalet till mobiltelefoner eller satellitmottagare och en del fattar att man driver med dom och lägger på.Pongu skrev:Fråga vad försäljaren har för kläder på sig!Jag fick en att komma av sig rätt bra med den.
Men det är klart, är han homo och desperat kanske du börjar få blommor hemskickade osv! Annars kan man börja filosofera vitt och brett kring livet. Det är ganska roligt att diskutera med någon som hela tiden vill styra tillbaka samtalet till mobiler, men tvingas svara på en massa långdragna betraktelser.
/Pontus
Eller så kan man ta det ett steg längre...
Man kan också ta tillfällen i akt att gnälla över chefen, arbetskamrater, gråta över olycklig kärlek, tala ut om sitt dåliga äktenskap, de besvärliga ungarna eller vad man nu har på lager, och se det hela som gratis terapi!
/Pontus
/Pontus
Jag tillhörde dem som ett tag i mitt liv tyckte det var roligt att närmast förnedra telefonförsäljare, men sedan upptäckte jag NIX-registret, och sedan dess ringer det vädligt få människor hem till oss.
Jobben som telefonförsäljare är inte heller särskilt roligt, men på många orter i Sverige så är det vad som finns för den som söker jobb. Även högskolestuderande brukar tycka att det är ett passande arbete med några kvöllsskift per vecka att arbeta på.
Jobben som telefonförsäljare är inte heller särskilt roligt, men på många orter i Sverige så är det vad som finns för den som söker jobb. Även högskolestuderande brukar tycka att det är ett passande arbete med några kvöllsskift per vecka att arbeta på.