I julas när jag beställde skickade dom med DHL. Och blev utkört till dörren.

Kan variera lite. De brukar veta själva om du droppar dem ett mejl.

Fått med DHL men även en taxi kom en gång med paketet.

Dom senaste beställningarna som jag fått skeppade med DHL har i Sverige tagits över av Posten, å då kan det sluta hur som helst;). Jag kollade en som jag har på G nu och även den transporteras av posten, dom garderar sig med att skriva att försändelsen kan ev. bli försenad, känns tryggt.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
1798677_10152212528224914_734564688_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om man väntar på paket ifrån england så kan de nog ta lite tid.. såg denna bild på toolstops FB sida för någon dag sedan.. notera vattenstrålen i nyckelhålet :p

pleqtiz skrev:
[bild]

Om man väntar på paket ifrån england så kan de nog ta lite tid.. såg denna bild på toolstops FB sida för någon dag sedan.. notera vattenstrålen i nyckelhålet :p
Shit!

ullberg
För mig var det inte helt uppenbart att bilden var tagen från deras kontor, utan att det snarast var en kul bild så här i översvämningstider (de ber om en rubrik, inte säger att leveranser ska bli försenade), men jag kan ha fattat fel ;)

Zxäåöxääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääöäöööööåååååååååååöåääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääöååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååäöåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääåäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå娨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

M
Jag har hör talas om att fick-ringa, men att fick-skriva-inlägg-på-byggahus?

• Gilla
Rund_skruvad och 1 till
  • Laddar…
Jag har köpt England->Europa hona->hane adaptor (vilket är
vad man behöva för maskiner med engelsk kontakt) via US
ebay.com från Kina - priset för fyra styck adaptors inkl porto
(och inga andra avgifter) var 20 kr - och de fungerar utmärkt
- de ser givetvis inte ut som High-End kabelage från HiFi-klub-
ben eller liknande - men helt OK kvalite typ Claes Ohlson Co-
tech eller likande ... .

40 kr kostade dom - jag kollade nu och mindes tydligen fel -
MEN 10 kr styck inkl allt skickade från Kina :) ... .

Här är en enda för 12 kr (dylikt skall man EJ köpa i Svedala)

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-UK-to-EU-AC-Power-Travel-Plug-Adapter-Socket-Converter-10A-16A-240V-HC-/261738116906?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cf0ceb72a

Redigerat:
palbin skrev:
Här är en enda för 12 kr (dylikt skall man EJ köpa i Svedala)
Nä, för elsäkerhet är överreklamerat...
Möjligtvis är dessa ok, men jag gissar CE märkningen här är China Export och inte riktig CE.

kjb skrev:
Zxäåöxääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääöäöööööåååååååååååöåääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääöååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååäöåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääåäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå娨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
Jaa, så kan man ju också påbörja vandringen mot att bli Forumgud :D
Vi har åtminstone Ä och ö att se fram emot... Många inlägg blir det — och aningen ointressant. Tangentlås i olag kanske.

För egen del har jag bara köpt en Dewalt kexfräs hos Toolstop (gick mycket bra i alla avseenden) vilken levererades med en engelsk stickkontakt samt en adapter till svenska uttag. Funkar prima och jag har hittills inte sett någon anledning att göra någonting åt någonting.
Kontakten kan alltså visa sig vara ett icke-problem.
//Ronnie

• Gilla
Otto-Von-Stern
  • Laddar…
Alltså en adaptor är bara några stag isolerade av plast/gummi
etc ... . Man kan göra en själv med lite metall och epoxy samt
ngn kasserad gammal armatur om man har tid som är lika bra
som ngn köpt eller bättre ... . Bara en enkel mans enkla åsikter
:) ... .

"Kexfräs" - det var roligt ... .

Vad kostade Makita grejorna föresten: jag betalade 4750 kr inkl
porto för min Makita 280 Nm mutterdragare DTW281 inkl ladda-
re och två 5 AH batterier från Tyskland ... ?

Redigerat:
Oooops! Förlåt mig eller rättare sagt min 3-åriga son som fick tag i tangentbordet. Det är han som vill bli forumgud tror jag, en vacker dag kanske. Han har lite kvar att lära ännu dock.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.