Man kan ju ta dit en egen fastighetsvärderare. Säger han ett lägre värde så är det ett bra argument för ett lägre pris, säger han ett högre så håller du käft om det (du äger ju värderingen).

för mig låter 1,5m till och med för mycket.. om en mäklare (som är jordens avskum tillsammans med advokater och skattmasar) erkänner att han tyckte 1,7m skulel vara ett bättre utgångspris ja då är troligen till och med 1,5m i högsta laget. bevisligen i och med att inga andra gett något annat bud.

hårt mot hårt är det som gäller ge dem ett par dagar och stå fast vid budet.

det du kan göra är att förklara att ni är seriös budgivare, ni vet vad som behöver göras på huset och det skall vara väldigt allvarliga fel vid besiktningen för att köpet inte skall gå igenom. att ni är underförstådda med att det är ett gammalt hus och småsaker finns alltid att göra. och att affären kommer löpa på smidigt.

huset är trotts allt 100år så ni kommer ändå inte kunna hävda dolda fel...

jobba inte mer på priset utan jobba upp förtroendet för dig som köpare. finns handpenning? är allt ok med banken? har ni stabila jobb? har ni redan sålt erat nuvarande boende eller kommer det kanske bli problem att få erat sålt?

Det var det som fick oss att övertyga våra säljare att pruta ner 300k på priset på deras villa när vi köpte det.

kvaliteten på köparen spelar stor vikt, visa det för säljarna!

lycka till!

Redigerat:
Det rä en lång väg från budgivning tills att nycklarna vilar i era händer mycket kan hända. Visa för säljarna varför de skall välja er.

M
Det där med att huset ligger nära en stor väg skulle nog få mig att dra åt mig öronen... Bullerplank i all ära men vägen ligger där den ligger. Hur är det med skadliga partiklar från bilar och asfalt? De hindras nog inte av bullerplank. Och hur vet ni att ni får bygga bullerplank? Kollat hos kommunen? Vet ni att ett bullerplank måste vara helt tätt för att hindra buller?

Jag är dock en person som är beroende av att ha det tyst omkring mig när jag är hemma så jag hade inte stått ut en dag med att bo nära en trafikerad väg.

Jag bor ett par hundra meter från E4:an och direkt under inflygningen till Arlanda. Man vänjer sig :D

Vi bjöd 1,55 Mkr. Kort därefter kontaktade jag vägverket ang bullerplank mm. Fick då reda på att under sommaren passerar 6000 bilar per dygn 4 meter från vårt hus. Blev indirekt avrådd att köpa.
Säljaren står fast vid 1,7 Mkr.

Vi har backat ur...

Ny visning i helgen, liknande hus bättre läge :)

STORT TACK för ert intresse. Känns som att den här affären och era synpunkter stärkt oss lite i vårt husletande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.