hsd hsd skrev:
Såå tveksamt går runt och provar allt på visningen....
Tja, visningar och besiktningstillfällen innan köp är väl två av de enda tillfälle man har att uppfylla sin undersökningsplikt?

L Lewdis skrev:
Jag tänker precis samma sak. Oavsett var juridiken säger i det finstilta så har säljaren försökt komma undan med rena lögner. Kräv att det åtgärdas som att det är en självklarhet. Du behöver inte hota med paragrafer eller liknande, tror de inser sitt misstag och går med på detta. Kontakta mäklaren annars och förklara säljarens rena lögner
Men hade säljaren försökt komma undan med en lögn hade han väl inte berättat om felen!!!

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Såå tveksamt går runt och provar allt på visningen....
Vad har mitt förfarande vid husköp med saken att göra?
Tolkar du trådstarten annorlunda? Vad tycker du visar på att allting fungerade till fullo vid köp?

Vi har nu valt att anlita advokat för att ta upp ärendet i domstol. Han skulle sagt att torkskåpet var ur funktion, jag vill ha mitt torkskåp.

• Haha
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Spännande :)

A Ace83 skrev:
Vi har nu valt att anlita advokat för att ta upp ärendet i domstol. Han skulle sagt att torkskåpet var ur funktion, jag vill ha mitt torkskåp.
Du skämtar, eller hur? En advokat kommer att kosta dig mer än ett nytt torkskåp.

• Gilla
lärjungen och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Du skämtar, eller hur? En advokat kommer att kosta dig mer än ett nytt torkskåp.
Som sagt jag ska ha mitt torkskåp!

• Haha
ErikLtz och 3 till
  • Laddar…
Okej. Så länge du blir lycklig, så...

A Ace83 skrev:
Men hur tänker du här?

Advokaten kommer att kosta dig minst 10 000, innan du ens fått iväg ett brev till säljaren om att du vill ha ditt torkskåp. Säljaren fixar då fram ett skåp från blocket för typ 500 kr. Du står med advokaträkningen. Alternativt så pekar säljaren på din undersökningsplikt.

H hempularen skrev:
Men hur tänker du här?

Advokaten kommer att kosta dig minst 10 000, innan du ens fått iväg ett brev till säljaren om att du vill ha ditt torkskåp. Säljaren fixar då fram ett skåp från blocket för typ 500 kr. Du står med advokaträkningen. Alternativt så pekar säljaren på din undersökningsplikt.
H hempularen skrev:
Men hur tänker du här?

Jo men jag har ju iaf fått torkskåp då...case closed!

hsd
A Ace83 skrev:
I inlägg #3 var ju torkskåpet inte så stor grej
Hur gammalt är det felaktiga skåpet

A Ace83 skrev:
Jo men jag har ju iaf fått torkskåp då...case closed!
Ja, till en advokatkostnad som du skulle kunnat köpa två nya skåp för.

Är det en riktig advokat som åtar sig det här? Det strider nog mot god advokatsed.

Advokat avbokad, sätter torklina i trädgården istället.

• Haha
  • Gilla
ErikLtz och 4 till
  • Laddar…
L
K Kirre2 skrev:
Men hade säljaren försökt komma undan med en lögn hade han väl inte berättat om felen!!!
Tycker det känns som någon som är nöjd med sin försäljning och råkar tala utan att tänka med köparen

A Ace83 skrev:
Advokat avbokad, sätter torklina i trädgården istället.
Eller gör så här:
Två långa stålrör monterade horisontellt för torkning av tvätt i rum med trätak och belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två drygt två meter långa plastade 25 mm stålrör.
Sitter mellan hål i dubbelgipsvägg och skåpvägg.
Trevligare att hänga tvätt på än snören/tråd/vajer.

Vi har varken torkskåp eller tumlare, och ute blåser och regnar det för det mesta.
Så med dessa rör, plus en vanlig torkställning och en snurra enligt nedan klarar vi oss fint :)
Blå tvättklämmor på en roterande torksnurra hängande från taket i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.