Troligen är det inget problem. Men du kan enkelt och lönsamt förbättra det hela. Byt ut sågspånsissoleringen mot glasull/pappersfibrer/stenull så sänker du vikten på innertaket och förbättrar issoleringen. Annars så kommer ditt innertak sakta men säkert att börja bukta nedåt pga vikten av sågspånet som inte längre tas upp av innerväggarna. Yttertaket kommer nog att hålla, för enligt din ritning och bilden så förefaller det inte ha någon avlastning alls mot mellanväggarna. Jag har samma taklösning men mina kattvindar är mindre och jag har stående stock mellan mitt sovrum och kattvidarna/extrasovrummen. Bredden på ditt hus framgår dock inte.
För att avgöra om det kan bli ett problem framöver så tag och mät noga (bättre än 1mm absolut noggrannhet) på en definierad och repeterbar punkt på golvet mot taket där väggarna fanns, mät sedan igen i vinter när det ligger snö och nästa år vid samma tid. Om allt ligger på samma avstånd så finns det inget problem. Hur stort problemet är beror på vad du mäter upp för nedtöjning och om den återgår eller inte. Kanske skall du byta från tegel/betong till plåt som takbeklädnad (eller om du redan har plåttak) så finns det garanterat inget problem framöver för det är byggt för tegeltak från början med tanke på åldern.