Hej!

Toaletten samt ytterdörren har anordningar som är handikappsanpassade. Hur gör man smidigast för att få bort dessa, blir det en själv eller kan någon vara behjälplig med dessa- då menar jag, ska den som har monterat dessa ha tillbaka sakerna tex (om det är kommunen, eller vad det nu kan vara). Antar att jag blir den som har kostnaderna? De fanns ju där när jag köpte lägenheten.

L Lindis90 skrev:
Hej!

Toaletten samt ytterdörren har anordningar som är handikappsanpassade. Hur gör man smidigast för att få bort dessa, blir det en själv eller kan någon vara behjälplig med dessa- då menar jag, ska den som har monterat dessa ha tillbaka sakerna tex (om det är kommunen, eller vad det nu kan vara). Antar att jag blir den som har kostnaderna? De fanns ju där när jag köpte lägenheten.
Du har ju köpt lägenheten inkl. dessa om inget sas vid affären. Så du står för kostnaden för borttagningen.

K Kane skrev:
Du har ju köpt lägenheten inkl. dessa om inget sas vid affären. Så du står för kostnaden för borttagningen.
Tack snälla! Då vet jag.

om du orkar kan du höra av dig till din kommun och fråga om de vill ha sakerna. Så har vi gjort. Kommunen kan även ha monterat på ett extra dörrlås om du har otur. Toasitsen kastade vi dock.

• Gilla
lindis0808
  • Laddar…
Tack! Jag testar att höra med de för säkerhets skull😊

• Gilla
Hep
  • Laddar…
i vårt fall skickade Stockholms kommun ut en låssmed som fixade låset gratis. Jag har skruvat på otaliga lås i mina dar. Men just den konstruktionen var man nog tvungen att ha nyckel till för att kunna montera av. Så kan va ett tips. Då kan du ju fråga om andra saker samtidigt.

• Gilla
lindis0808
  • Laddar…
L Lindis90 skrev:
Tack! Jag testar att höra med de för säkerhets skull😊
Om du nu väljer att ringa kommunen, så ska du fråga efter "Bostadsanpassningen". Det är de som installerat grejerna, och vet om de kan användas igen.

• Gilla
lindis0808
  • Laddar…
F Frsto skrev:
i vårt fall skickade Stockholms kommun ut en låssmed som fixade låset gratis. Jag har skruvat på otaliga lås i mina dar. Men just den konstruktionen var man nog tvungen att ha nyckel till för att kunna montera av. Så kan va ett tips. Då kan du ju fråga om andra saker samtidigt.
Tack snälla! Det är just Stockholm stad det gäller, så får testa med ert tips också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.