5 385 läst ·
11 svar
5k läst
11 svar
Köpt 170 reglar Obehandlat av misstag!
Tjena.
Efter en sällsynt stressig vecka så inledde jag äntligen semestern med inhandling av virke och plintar till våran veranda.
Dock visade det sig att jag hade handlat oimpregnerade reglar!!?
Verandan kommer bli ca 32 kvadrat varav 16 under tak.
Nu undrar jag om jag har 100 meter virke hemma som inte går att använda,eller funkar det att olja in tillräckligt ändå?
//Jori
Efter en sällsynt stressig vecka så inledde jag äntligen semestern med inhandling av virke och plintar till våran veranda.
Dock visade det sig att jag hade handlat oimpregnerade reglar!!?
Verandan kommer bli ca 32 kvadrat varav 16 under tak.
Nu undrar jag om jag har 100 meter virke hemma som inte går att använda,eller funkar det att olja in tillräckligt ändå?
//Jori
Jag ska ringa till Byggmax imorgon bitti.
Men om dom nu inte tar retur på virke så står jag ju inför det faktum att mitt virke måste användas.
Vad pratar vi för livslängd imp kontra oimp?
(Det är ju tur att huvet sitter kvar i alla fall
)
Men om dom nu inte tar retur på virke så står jag ju inför det faktum att mitt virke måste användas.
Vad pratar vi för livslängd imp kontra oimp?
(Det är ju tur att huvet sitter kvar i alla fall
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 257 inlägg
Pratade precis med Byggmax och dom tar inte retur på virke.
Så det blir till att olja in i alla fall..
Är det någon som vet vilken livslängd som gäller i detta fall?
Är det så att jag måste byta om typ 2-3 år,så kanske det är bättre att inte bygga med mitt virke.
Så det blir till att olja in i alla fall..
Är det någon som vet vilken livslängd som gäller i detta fall?
Är det så att jag måste byta om typ 2-3 år,så kanske det är bättre att inte bygga med mitt virke.
Trist, en anledning att inte handla hos Byggmax låter det som..Jozobozo skrev:
Riktigt dåligt, dom firmor jag handlar av tar retur på i princip allt om det är oanvänt, har precis returnerat en vägghängd toastol, får stå för frakten tillbaka till Swedbergs men det tycker jag är ok.Jozobozo skrev:
En riktig bygghandlare tar naturligtvis emot oanvänt virke i retur en vecka senare om man istället köper tryckt av samma firma.
Ganska typiskt Byggmax och dom övriga ``lågpriskjedjorna´´ sevicen är mycket dålig om inte obefintlig och prisena är inte LÅGA om man kollar med sin lokala hanlare så har dom oftast samma pris per/meter+ att dom har oftast virke i 30 cm intervall så där blir mindre spill
Klicka här för att svara