4 210 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Köpråd studsmatta
Då va det dags, studsmatta ska köpas till våren!
Två döttrar som blir 4a respektive 1 i sommar!
Behöver hjälp i denna djungel av alternativ!
Vill ha en säker matta som gärna även håller för en vuxen och såklart är kvalitet bättre än något som rostar sönder. Rund och maximalt runt 4 meter!
Vilken matta rekommenderar ni och var köper man?
Två döttrar som blir 4a respektive 1 i sommar!
Behöver hjälp i denna djungel av alternativ!
Vill ha en säker matta som gärna även håller för en vuxen och såklart är kvalitet bättre än något som rostar sönder. Rund och maximalt runt 4 meter!
Vilken matta rekommenderar ni och var köper man?
Rostar sönder gör nog ingen studsmatte-ram oavsett hur billigt du köper. Det som går sönder är kantskydd och skyddsnät.
Tipset jag kan komma med är att köp ingen matta där kantskyddet är plastmaterial typ samma som de blå och gula IKEA-kassarna.
Vad har du för budget?
Tipset jag kan komma med är att köp ingen matta där kantskyddet är plastmaterial typ samma som de blå och gula IKEA-kassarna.
Vad har du för budget?
Vi har en ”Berg favorit 4.3m”
Bra kvalitet och en barnlek att montera och demontera!
Den är använd i 2 sommrar och ser fortfarande ny ut. Plockar ner allt på vintern utom den runda ramen och benen sas.
Mkt nöjd med det köpet!
Bra kvalitet och en barnlek att montera och demontera!
Den är använd i 2 sommrar och ser fortfarande ny ut. Plockar ner allt på vintern utom den runda ramen och benen sas.
Mkt nöjd med det köpet!
Vi har en Berg favorit, mycket nöjd med den då den är rejäl. Och skönt med nätet som stänget sig själv så man slipper oroa sig om det.
Enda nackdelen är monteringen av de höga stolparna till nätet. Inte svårt att montera men pilligt och tidskrävande, speciellt om man som demonterar hela studsmattan på vår/höst.
Enda nackdelen är monteringen av de höga stolparna till nätet. Inte svårt att montera men pilligt och tidskrävande, speciellt om man som demonterar hela studsmattan på vår/höst.
M
Mimmi_74
Medlem
· Västra Götaland
· 147 inlägg
Mimmi_74
Medlem
- Västra Götaland
- 147 inlägg
Vi har en studsmatta "Fly" från Trampolinspecialisten. Den monterar vi aldrig ner på vintern men den har hållit sig fin i många år trots det. Det som börjar svikta är skyddsnätet på grund av några snörika vintrar. I övrigt är studsmattan i fint skick trots ett antal år på nacken. Och den är lika kul att studsa på för vuxna som för barn. Det är stooor skillnad i studs och hoppglädje på en "riktig" studsmatta/trampolin jämfört med en billig "leksak".
Köp en i bra kvalite, det är säkrare och mer anpassade för även vuxna i fjädringen, vilket är positivt så barnen inte kommer så högt i varje hopp, mindre skaderisk.
Vi köpte berg favorit, bra kvalite.
Vi tar in matta och nät på vintern annars får de stå ute. Oavsett kvalite bör man alltid ta in nät och matta annars blir det kasst efter några år.
Ett annat tips är att köpa förankringsset, jag har bekanta som haft sin matta blåsa åt helsike och då blir det bara skrot av allting, jag lovar.
Vi köpte berg favorit, bra kvalite.
Vi tar in matta och nät på vintern annars får de stå ute. Oavsett kvalite bör man alltid ta in nät och matta annars blir det kasst efter några år.
Ett annat tips är att köpa förankringsset, jag har bekanta som haft sin matta blåsa åt helsike och då blir det bara skrot av allting, jag lovar.
Vi köpte en enklare studsmatta "på prov" i somras och dottern är helnöjd och många timmar har tillbringats i studsmattan.
Min rekommendation är att köpa en modell som är enkelt att både montera och demontera - vår billiga modell tog lång till att montera och jag antar att jag får lägga många timmar till våren när jag ska montera den igen.
/Krille
Min rekommendation är att köpa en modell som är enkelt att både montera och demontera - vår billiga modell tog lång till att montera och jag antar att jag får lägga många timmar till våren när jag ska montera den igen.
/Krille
Det jag gjort är att jag tar bort matta, fjädrar och nät. Sedan låter jag stolparna stå kvar, med skyddet på. Det verkar hålla bra ändå. Det känsligaste är matta+fjädrar+nät.SSSS skrev:
Vi har en Berg favorit, mycket nöjd med den då den är rejäl. Och skönt med nätet som stänget sig själv så man slipper oroa sig om det.
Enda nackdelen är monteringen av de höga stolparna till nätet. Inte svårt att montera men pilligt och tidskrävande, speciellt om man som demonterar hela studsmattan på vår/höst.
Klicka här för att svara
