Hej!

Var inne på Hornbach (närmare Backaplan) idag och dom hade också KGS 254. Jo, det är KGS 254 för 2.995 kr på bägge ställena. Finns inte på Bauhaus och Hornbach hemsidor, jag vet, men om du har vägarna förbi GBG så åk in och kolla, tror inte du blir besviken. Speciellt Hornbach hade flera KGS 254 upptravade.

Sedan fanns det på Hornbach även en Hitachi 8-tummare för 5000 kr som faktiskt kapade lite mer på bredden (längre slide?) än KGS 254 som ju är en 10-tummare, fast jag tror inte denna skillnad kan motivera 2000 kr påslag om man inte har ett speciellt behov.

Åk till bägge ställena och kolla, personligen känns KGS 254 som den bästa kompromissen pris/prestanda/kvalitet just nu för den som bara skall bygga ett hus eller liknande.

Mvh,

Anders

Tack så väldigt mycket för tipset Anders! Nu står det en KGS 254 i huset som skall packas upp och påbörjar sin långa tjänsgöring imorgon! Riktigt nöjd med den när jag klämde på sågen i butik. Känns som du säger som en väldigt bra kompromiss faktiskt, sen är vikten rätt bra också, bara 17,5kg vilket gör den nära på portabel.

-Jonas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.