Bekymmer med att muttern inte når fram till gängorna på kopplingshuset. Anslutning LK Pex 16 till LK fördelare UNI. Men jag får inte kopplingssettet att passa. Stödhylsa greppar PEX slangen utan problem men muttern når inte fram till gängorna på kopplingshuset. Se bild.
Hand håller i en koppling på en vattenledning där muttern inte når fram till gängorna på kopplingshuset, med texten "LK Kopplingsset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kopplingshuset med mutter och anslutning för LK Pex 16 till UNI-fördelare syns, problem med muttern som inte når gängorna.
Skapa konto

Har jag fel set?? Köpte den över disk på Rinkaby rör, har inte kvar kvittot så kan ej RSK numret på vad jag har köpt...

Bästa svaret

Rickard.
Jag tycker det ser ut som du har en planadapter på fördelaren och den måste isåfall tas bort innan.

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
🤯🤯🤯🤯
Det satt en planadapter där!!!!
TACK!!! Du räddade min kväll 🥳🥳

Slangen är klippt för kort.
Det borde gå att slita efter slangen det lilla som fattas.
Det verkar även sitta en plantätning intryckt i uni fördelaren. Om det suttit en propp där tidigare så har man tryck i den för att få en plan yta att täta mot.
Den måste bort för att få dit kopplings setet.
Men det är lite svårt att se på bilden.

2:a på bollen...

M _Mannen skrev:
Slangen är klippt för kort.
Det borde gå att slita efter slangen det lilla som fattas.
Det verkar även sitta en plantätning intryckt i uni fördelaren. Om det suttit en propp där tidigare så har man tryck i den för att få en plan yta att täta mot.
Den måste bort för att få dit kopplings setet.
Men det är lite svårt att se på bilden.
Gick hur bra som helst faktiskt, tack för hjälpen
Närbild på VVS-installation med kopparrör, vitt plaströr och grå kabelslang, anslutna med mässingskopplingar.
Skapa konto

Farstatjej90
P ptk skrev:
🤯🤯🤯🤯
Det satt en planadapter där!!!!
TACK!!! Du räddade min kväll 🥳🥳
Markera bästa svar i tråden!👍☺️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.