Bekymmer med att muttern inte når fram till gängorna på kopplingshuset. Anslutning LK Pex 16 till LK fördelare UNI. Men jag får inte kopplingssettet att passa. Stödhylsa greppar PEX slangen utan problem men muttern når inte fram till gängorna på kopplingshuset. Se bild.
Har jag fel set?? Köpte den över disk på Rinkaby rör, har inte kvar kvittot så kan ej RSK numret på vad jag har köpt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har jag fel set?? Köpte den över disk på Rinkaby rör, har inte kvar kvittot så kan ej RSK numret på vad jag har köpt...
Slangen är klippt för kort.
Det borde gå att slita efter slangen det lilla som fattas.
Det verkar även sitta en plantätning intryckt i uni fördelaren. Om det suttit en propp där tidigare så har man tryck i den för att få en plan yta att täta mot.
Den måste bort för att få dit kopplings setet.
Men det är lite svårt att se på bilden.
Det verkar även sitta en plantätning intryckt i uni fördelaren. Om det suttit en propp där tidigare så har man tryck i den för att få en plan yta att täta mot.
Gick hur bra som helst faktiskt, tack för hjälpenM _Mannen skrev:Slangen är klippt för kort.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara