Hej, har precis bytt från strömbrytare till dimmer. Dimmern fungerar men ej det underliggande eluttaget. Misstänker att de 2 bruna sladdarna måste kopplas ihop (med wago?), men vill gärna ha input först då jag är novis.
Bild 1: tidigare koppling (svart till pil upp, brun1 till L, brun2 till omarkerad koppling till höger om L)
Bild 2: dimmerkoppling (svart till våg, brun1 till L1, brun2 till L2)
Bild 1: tidigare koppling (svart till pil upp, brun1 till L, brun2 till omarkerad koppling till höger om L)
Bild 2: dimmerkoppling (svart till våg, brun1 till L1, brun2 till L2)
Ja, det finns hos Classe: https://www.clasohlson.com/se/Kabel-FQ-1,5-mm²,-brun/p/Pr490436005
Nej L1 och L2 är nog inte ihopkopplade i dimmern utan används vid trappkoppling. En extern hopkoppling med Wago och en sladdstump blir bra.M Mackan56 skrev:
Eller åk till Ahlsell eller annan grossist med en bullpåse och "hoppa på" första bästa "elkille" på parkeringen och föreslå ett byte. En dm FK för en bullpåse. Blir garanterat affär direkt.M Mackan56 skrev:
Tror för övrigt Bauhaus och säkert andra även säljer FK på lösvikt. Onödigt med 10 meter när du bara behöver runt en procent. Inte heller jätteviktigt med färgen när vi pratar om en stump på sisådär en dm. Bara den inte är gulgrön och helst inte blå bara.
Jo, det var mer att jag var på Clas ohlson när jag skrev. De hade en blå, men tänker att det är dumt att joxa med olika färger ifall någon tittar på det senare. Köper imorgon istället
men visst tänker jag rätt med att wagon ska ha 3 uttag?
Klicka här för att svara