3 171 läst ·
16 svar
3k läst
16 svar
Kopplingsdosa
Sida 1 av 2
Hej, blir lite mörkrädd just nu, jag har 8 doshål borrade i mina väggar (färdiga väggar, dvs tapetserade osv) med flexslangar som kommer ut. Nu var jag och köpte dosor till dessa men dosorna var ca 0,5cm för små.... finns det olika dimensioner på dessa dosor eller har jag använt en för stor dosborr? någon får gärna svara så man kan somna i lugn och ro ikväll och veta om det endast är nya dosor som behövs och inte nya väggar 
Jag vet inte exakt vilken storlek det var på dosborren iom att det är i stugan men jag frågade innan jag lånade den och fick till svar att det skulle vara rätt.
Det är altså "kopplingsdosor" jag har testat inte själva vägguttagen som ska dit sen.
Jag vet inte exakt vilken storlek det var på dosborren iom att det är i stugan men jag frågade innan jag lånade den och fick till svar att det skulle vara rätt.
Det är altså "kopplingsdosor" jag har testat inte själva vägguttagen som ska dit sen.
Lite vingelutymme ska det vara, doslocken täcker detta. Men hur ska du få dit dosorna om väggen redan sitter där? Går du in bakifrån?
Edit, är det rotdosor du ska stoppa i och använda som kopplingsdosa?
Edit, är det rotdosor du ska stoppa i och använda som kopplingsdosa?
Redigerat:
Dom går att skruva fast från utsidan, ja tror dom hette kompletteringsdosa, de var lite väl stort "vingelutrymme" känns det som. Men i västa fall får man väl fylla mellanrummet med pl400Nimajneb skrev:
Lite nyfiken bara, är det en befintlig vägg som du har trätt i slang i efterhand?
Rot-dosorna från Jem & Fix går också bra i 70 hål.