Håller på att iordningställa i trädgården. Mitt i plattläggning men så kommer någon i hushållet på att vi tydligen måste ha massa belysning i trädgården. Uppenbarligen behöver vi en fyr i trädgården som ligger mitt i de värmländska skogarna.
Slängde ner lite gulslang men hade inte tid där och då att kolla upp hur det ska utföras.
Resultatet blev att jag tog en stump 400rör som jag körde in slangarna i. Finns det nån kopplingsdosa man kan använda i mark? Helst vill jag (läs hon) att alltihop täcks med sten sen.
Slängde ner lite gulslang men hade inte tid där och då att kolla upp hur det ska utföras.
Resultatet blev att jag tog en stump 400rör som jag körde in slangarna i. Finns det nån kopplingsdosa man kan använda i mark? Helst vill jag (läs hon) att alltihop täcks med sten sen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 646 inlägg
Det ser väldränerat ut så du kan säkert hålla ganska torrt i dragbrunnen. Då kan du använda valfri kapslad kopplingsdosa med förskruvningar så att det både blir tätt, ger lite dragavlastning och medger att dosan ligger löst. Men får man upp dosan en bit ovan botten är det bra.
Plåt och dölja det med sten?! Hemska tanke, nu när du har en brunn ska du självklart ha en riktig betäckning uppepå: https://ulefos.se/2018/11/12/rockbandet-med-egna-logo-lock/P Mattiaz skrev: