Det mjuka röret passar in i kylaggregatets håla för varmluften men den lossnar hela tiden och är där med en riskfaktor och opålitlig.

Förslag? Vad göra? Jag har letat efter anordning att fästa "röret" för den utgående varmluften men inte hittat något.
Jag vet inte vad dessa saker heter eller ens vad jag ska leta efter...

Nån som känner igen!?
Kylenheten är av modell Andersson ARC 3,5

Tumstock mäter diameter på stor pappersrulle vid kontorsutrustning eller skrivare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Måttband mot vit bilfront över luftintag. Mätning i färd, precisionsarbete eller modifiering antyds.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
#ac
Är det en gummimuff den ska in i?
Ett varv tejp så den blir något större?
Eller limma fast den
 
Man ska ha original luftrör och längden brukar vara max ca 1,5-2 m annars riskerar det bli överhettning i aggregatet och röret.
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Är inte tanken att man drar ut röret en bit så det blir som ”gängor” och sen skruva in den i hålet på maskinen?
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Tack för svar! Jag har skruvat i röret nu och kör en test här under eftermiddagen...
Just nu ser det ljust ut, men det kan ju gå över! Det har man minsann varit med om förr! :cool:
Tack för god assistans!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.