Hej snäll
den koppling Vilken anslutning är rätt på vilken sida är du någon svarar? tusen täck
den koppling Vilken anslutning är rätt på vilken sida är du någon svarar? tusen täck
Nere vid botten en blindplugg,
Uppe vid toppen en luftningsskruv,
https://www.rinkabyror.se/artikel/propp-g15-med-o-ring/
Uppe vid toppen en luftningsskruv,
https://www.rinkabyror.se/artikel/propp-g15-med-o-ring/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag uppfattade frågan som: Är det rätt ända på radiatorn som ventilkopplet är monterat?
Ska den sitta där den extra rörsrupmen inne i radiator sitter? (Och sen undrar jag vad den gör för nytta? Fångar luft?)
Är det verkligen en luftningsnippel i bild 2? Har aldrig sett en som ser ut så. Var kommer luft/vatten ut? Men det är väl bara att prova med en stor stjärnskruvmejsel och se om den går att öppna.
Ska den sitta där den extra rörsrupmen inne i radiator sitter? (Och sen undrar jag vad den gör för nytta? Fångar luft?)
Logga in
Skapa konto
Är det verkligen en luftningsnippel i bild 2? Har aldrig sett en som ser ut så. Var kommer luft/vatten ut? Men det är väl bara att prova med en stor stjärnskruvmejsel och se om den går att öppna.
Logga in
Skapa konto
Nu kanske den är rätt eller vad tror du ?jag tänkt montera självblackarrow skrev:
Jag uppfattade frågan som: Är det rätt ända på radiatorn som ventilkopplet är monterat?
[bild]
[bild]
Nej det är ingen luftningsnippel eller blindplugg.blackarrow skrev:
Det är bara en skyddsplugg vid lackering/hantering av radiatorn.
Dessa SKA bytas ut mot riktiga pluggar mm.
Kopplingarna mot radiatorn har O-ringar så där ska det ej vara något lin.
Kopplingarna mellan rören och kopplen ser ut att vara antingen klämringskopplingar eller halvkopplingar. Så där ska det ej vara något lin.
Kopplingarna mellan rören och kopplen ser ut att vara antingen klämringskopplingar eller halvkopplingar. Så där ska det ej vara något lin.
okje då behöver inte denDemmpa skrev:
dem behöver ?Demmpa skrev:
Klicka här för att svara