Medlem
· Västragötaland
· 30 inlägg
Medlem
· Västragötaland
· 30 inlägg
Ja det är jag som ritat in BV där. Men om jag flyttar ner den finns det inte risk att VVC:n trycks ut i kallvatten?GK100 skrev:
Medlem
· Västragötaland
· 30 inlägg
Det framgår kanske inte på schemat men i verkigenheten så plockar jag kallvatten via växlaren till resten av huset, alltså pos 22 är inkommande vatten som matas från undersida centralen sen efter pos 14 plockar jag kallvatten till huset genom anslutningen på ovansidan. Pos 13 hindar ju att VVC trycka ut i inkommande men inte från resten av kallvattnet i husetGK100 skrev:
Nej det syns ju inte där hur du gjort. Varför du gör så kan vi lämna men det är ju normalt sett udda.P Peter_Nilsson skrev:Det framgår kanske inte på schemat men i verkigenheten så plockar jag kallvatten via växlaren till resten av huset, alltså pos 22 är inkommande vatten som matas från undersida centralen sen efter pos 14 plockar jag kallvatten till huset genom anslutningen på ovansidan. Pos 13 hindar ju att VVC trycka ut i inkommande men inte från resten av kallvattnet i huset
Då får du sätta en till BV för pumpen istället.
Medlem
· Västragötaland
· 30 inlägg
Varför det är gjort så får tidigare montör som monterade växlaren stå för. Det är denna växlare som ska bytas till en ny. Så jag utgick bara från tidigare dragning av rören.GK100 skrev:
Klicka här för att svara