Hej
Diskmaskinen som stod i lägenheten när vi flyttade in (gammal Whirlpool ADP 323) har gått sönder och läcker vatten. Hade tänkt skaffa en ny och behöver alltså plocka bort den. Dock är jag osäker på hur jag gör med slangarna och vad jag bör ha kvar. Under vasken på vattenslangen sitter det någon form av låda (se bilder nedan) som jag inte vet vad det är och om det är något som bör sparas till nästa diskmaskin. Det sitter också en avstängningskran på blandaren som jag inte vet om den går till vattnet till diskmaskinen eller om jag måste stänga av vattnet på rören till blandaren.
IMG_0162.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0163.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0160.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0164.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack på förhand
 
Stänger du vredet uppe på kranen kopplar du sen ur den vänstra "klumpen".
Eftersom du ska skaffa ny behöver du inte plugga röret men ska du va utan ett tag rekomenderas en blindlock så inte vattnet forsar ut om nån kommer på iden att öppna på kranen.
 
Jag skulle nog väntat med att plocka bort vatten & avlopp till den gamla maskinen till du har en ny hemma och ska byta.
Annars finns en del risker innan den nya maskinen anslutits.

Det svarta vredet är för att stänga av vattnet till diskmaskinen. Klumpen på vattenslang tillhör diskmaskinen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.