Nuvarande spis/ugn är kopplad med trefaskoppling. Jag ska koppla in en "IKEA-Ugn" med dito häll. På Ikeas hemsida står det att de går på 230 V. Kan jag då alltså koppla in de på en vanlig 230 V kontakt? Vad händer då med de faser i elskåpet med 15A säkringarna? Kan jag ta bort dessa och konvertera till 10 A säkringar? Har för mej att det blir billigare eltaxa då. Har jag fel där?

Hasse.
 
Hej och välkommen hit.
Nu tänker jag vara lite besvärlig: sök i El-forumet, det finns "hur många som helst" trådar om detta.
 
Tack! Det ska jag göra. Är som synes ganska ny här...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.