Hej,
Jag håller på att installera en ny torktumlare och ska dra avloppsslangen någonstans.
Det är den böjda som sticker fram på bilden. Jag tänker att jag kan dra den till en av de två "ändarna" som sticker upp ovanan vattenlåset, men om jag skär av en av dem så är slangen från torktumlaren för liten för att passa.
Kan jag bara sticka ner den i, utan att den tätar på något sätt?
Jag håller på att installera en ny torktumlare och ska dra avloppsslangen någonstans.
Det är den böjda som sticker fram på bilden. Jag tänker att jag kan dra den till en av de två "ändarna" som sticker upp ovanan vattenlåset, men om jag skär av en av dem så är slangen från torktumlaren för liten för att passa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan jag bara sticka ner den i, utan att den tätar på något sätt?
Går den inte in i hålet på framsidan av röret. Alltså precis under där du tänkt koppla. Det ser rätt ut i storlek, och där ser ut att sitta en tätningsring.
Om inte det går, så kan det som sagt inte vara svårt att få tätt med lite silikon eller annat klet.
Om inte det går, så kan det som sagt inte vara svårt att få tätt med lite silikon eller annat klet.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Det måste inte vara tätt ovanför vattenlåset. Blir det stopp i vattenlåset vill man ju inte ha in vattnet bakvägen i torktumlaren.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 169 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 169 inlägg
Man vill inte heller ha vattnet i skåpet utan det ska ju komma upp i resp. vara kvar i hon så tätt där torktumlaren är ansluten och sen att torktumlarslangen går upp i en böj ovanför botten på hon för att förhindra att vattnet går baklänges utan att det syns i hon.imported_Benno skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
råd om köp kopplat till bef. gammal keramikhäll
Kök -
Ska vi koppla handdukstork till radiatorslingan eller golvvärmen?
Badrum -
Går det att koppla spishäll med 2 faser till 2 stickproppar?
El -
Vad är rimligt koppla till samma jordfelsbrytare?
El -
Koppla på braskamin till murstock sombinte används.
Ved, Pellets, Flis