Hej,

Jag håller på att installera en ny torktumlare och ska dra avloppsslangen någonstans.

Det är den böjda som sticker fram på bilden. Jag tänker att jag kan dra den till en av de två "ändarna" som sticker upp ovanan vattenlåset, men om jag skär av en av dem så är slangen från torktumlaren för liten för att passa. Under-sink plumbing with pipes and water supply shut-off valves in a kitchen cabinet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan jag bara sticka ner den i, utan att den tätar på något sätt?

H HWS skrev:
Kan jag bara sticka ner den i, utan att den tätar på något sätt?
Ja, men det är väl inte svårt att få det tätt med lite klet?
Slangen går väl i innuti ?

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Går den inte in i hålet på framsidan av röret. Alltså precis under där du tänkt koppla. Det ser rätt ut i storlek, och där ser ut att sitta en tätningsring.
Om inte det går, så kan det som sagt inte vara svårt att få tätt med lite silikon eller annat klet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det måste inte vara tätt ovanför vattenlåset. Blir det stopp i vattenlåset vill man ju inte ha in vattnet bakvägen i torktumlaren.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
imported_Benno imported_Benno skrev:
Det måste inte vara tätt ovanför vattenlåset. Blir det stopp i vattenlåset vill man ju inte ha in vattnet bakvägen i torktumlaren.
Man vill inte heller ha vattnet i skåpet utan det ska ju komma upp i resp. vara kvar i hon så tätt där torktumlaren är ansluten och sen att torktumlarslangen går upp i en böj ovanför botten på hon för att förhindra att vattnet går baklänges utan att det syns i hon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.