Tycket det ser ut som om man använt en dubbeltrapp som kron och grenat fasen med en sockerbit?
Tillägg: Eller är det två svarta...?
 
Redigerat:
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
Fotografen Fotografen skrev:
Tycket det ser ut som om man använt en dubbeltrapp som kron och grenat fasen med en sockerbit?
[bild]
Ja, eller så var bara den svarta kort och behövde förlängas. Som sagt, bilden skulle behöva vara lite tydligare.
 
E
T TechChad skrev:
Ja, eller så var bara den svarta kort och behövde förlängas. Som sagt, bilden skulle behöva vara lite tydligare.
Ser nog grenat ut.
 
Redigerat:
Ja man kan rationalisera anvisningen i #2 om man finner det nödvändigt... Men då skulle vi snabbt hamna i krav på ytterligare information and ytterligare detaljerade anvisningar. Nu är vi redan där så...visst kan den ena svarta tas bort, kanske båda tillsammans med sockerbiten ifall den som finns i dosan räcker fram.
S StureS skrev:
Beträffande multimeter så kräver det kunskap och erfarenhet för att använda den på ett produktivt och givande sätt. Jag anser att man först måste förstå när man mäter, sedan måste man också förstå innan man kopplar.
Instämmer, man kan inte börja mäta förrän man förstår.
Om man nu förstår hur denna strömbrytare är kopplad, vad vill du då mäta?
 
Hur strömbrytaren i sig är funtad framgår av schemat på baksidan, sen får man följa upp var trådarna tar vägen, med eller utan multimeter. Två svarta, en brun och en vit där den bruna sitter parkerad i en wago är inte helt självklart hur det sitter ihop och har fungerat genom åren.
 
E El-Löken66 skrev:
Ser nog grenat ut.
 
  • Elektriska kablar och rörinstallation synlig i väggöppning med ojämna kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag demonterat med kablar synliga och hål i vägg där elrör sticker fram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
Den där gav ju lite klarhet!
Ja, då hade man kunna tagit bort den vänstra svarta som inte användes till något. Den har förut gått ihop med den bruna som numera inte används längre då den sitter på wago.
 
T TechChad skrev:
Den där gav ju lite klarhet!
Ja, då hade man kunna tagit bort den vänstra svarta som inte användes till något. Den har förut gått ihop med den bruna som numera inte används längre då den sitter på wago.
VIlken vänstra menar du av de svarta? den som går in på L1?
 
T
C catteee skrev:
VIlken vänstra menar du av de svarta? den som går in på L1?
Den röda på denna bild. Sen måste den också plockas bort från sockerbiten i dosan.
 
  • Närgräns av en elektrisk installation med en markerad röd kabel som behöver avlägsnas från en anslutningsdosa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.