3 603 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Koppla strömställare
Tycket det ser ut som om man använt en dubbeltrapp som kron och grenat fasen med en sockerbit?
Tillägg: Eller är det två svarta...?

Tillägg: Eller är det två svarta...?

Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Ja man kan rationalisera anvisningen i #2 om man finner det nödvändigt... Men då skulle vi snabbt hamna i krav på ytterligare information and ytterligare detaljerade anvisningar. Nu är vi redan där så...visst kan den ena svarta tas bort, kanske båda tillsammans med sockerbiten ifall den som finns i dosan räcker fram.
Om man nu förstår hur denna strömbrytare är kopplad, vad vill du då mäta?
Instämmer, man kan inte börja mäta förrän man förstår.S StureS skrev:
Om man nu förstår hur denna strömbrytare är kopplad, vad vill du då mäta?
Hur strömbrytaren i sig är funtad framgår av schemat på baksidan, sen får man följa upp var trådarna tar vägen, med eller utan multimeter. Två svarta, en brun och en vit där den bruna sitter parkerad i en wago är inte helt självklart hur det sitter ihop och har fungerat genom åren.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



