Rätt. Jag har flera stycken likadana.

Med brytaren före lyser precis som protte skriver lampan ett litet tag vid tillslag även om det är ljust ute. Utmärkt praktiskt vid funktionskontroll och lampbyte.

Det beror kanske på märke och modell. Jag hade en Steinel som ballade ur totalt när man bröt den. Det tog tre dygn för den att ställa in sig rätt igen.

Hade den automatisk nattsläckning? :x

Den som jag köpte på Jula kan man ställa så att den tänds vid inställd mörkenivå och är på det antalet timmar man ställer på eller tills ljuset kommer.

mycke_nu skrev:
Rätt. Jag har flera stycken likadana.

Med brytaren före lyser precis som protte skriver lampan ett litet tag vid tillslag även om det är ljust ute. Utmärkt praktiskt vid funktionskontroll och lampbyte.
Tack för hjälpen, har nu installerat relät och det funkar bra, som sagt så tar det ca 1 minut innan lampan tänds efter det att man slår på strömbrytaren, men det är ju helt ok.

Det jag undrar över är hur timer-funktionen i relät fungerar med den här typen av installation? Relät går ju att ställa på 2,4,6 eller 8 timmar, antar att det är tiden det skall lysa efter det att den tänds vid inställd mörkernivå?

Flippar timerfunktionen ur om man har brytaren före relät eller funkar detta ändå?

tack för alla svar och för utförlig hjälp!

Det funkar endå, men lampan kommer att lysa den inställda tiden om du slår av och sedan på brytaren.

JOW skrev:
Det funkar endå, men lampan kommer att lysa den inställda tiden om du slår av och sedan på brytaren.
Ok, så den börjar om (nollställs) varje gång strömmen bryts? är det rätt uppfattat?

Berka81 skrev:
Ok, så den börjar om (nollställs) varje gång strömmen bryts? är det rätt uppfattat?
Ja!

• Gilla
Andreas Friman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.