Jag funderar på om det går att koppla en ds18b20 till en fibaro smart inplant samt en vanlig LED display av den här typen:
Ds18b20:
Det jag vill uppnå är att få tempen till min kontroller (Homey) samtidigt som temperaturen visas på en minimal display.
Frågan är alltså om datasignaleringshastighet i den gula kabeln kan delas upp till både 1) displayen 2) smart implant. Enklast vore ju att bara löda ihop en tredelad signalkabel, alt en wago.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ds18b20:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det jag vill uppnå är att få tempen till min kontroller (Homey) samtidigt som temperaturen visas på en minimal display.
Frågan är alltså om datasignaleringshastighet i den gula kabeln kan delas upp till både 1) displayen 2) smart implant. Enklast vore ju att bara löda ihop en tredelad signalkabel, alt en wago.
Ytterst tveksamt om detta fungerar.
Den "vanliga displayen" som du visar , är den avsedd för att kommunicera med ds18b20?
Att ha flera ds18b20 på samma databus är OK, sensorns är konstruerad just för detta, men att använda två "styrenheter", parallellkopplade mot samma ds18b20 har jag inte sett.
Den "vanliga displayen" som du visar , är den avsedd för att kommunicera med ds18b20?
Att ha flera ds18b20 på samma databus är OK, sensorns är konstruerad just för detta, men att använda två "styrenheter", parallellkopplade mot samma ds18b20 har jag inte sett.
Det jag känner är att avläsarna kan störa varandra kanske….
frågan är om displayen och smart inplant sänder ut någon data på den gula ledningen eller om de strikt läser av. Läser de strikt bara av datan så borde det fungera.
frågan är om displayen och smart inplant sänder ut någon data på den gula ledningen eller om de strikt läser av. Läser de strikt bara av datan så borde det fungera.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Koppla N och L till N och L1+L2
Belysning -
Koppla trådburen energiförbrukningssensor till vera edge
Villalarm & Hemautomation -
Koppla Fibaro Universal Sensor till rörelsesensor?
samma magnetsensor till larmcentral och till husautomation - relä eller optokopplare
Tidur kopplat till skymningssensor, hur programmera?
El