Hello Gnistan här!
Är sugen på att koppla mina 10 350mA spottar som idag är kopplade till en driver med push till återfjädrande brytare (Malmbergs med dip funktion).
vill kunna styra dessa med min plejd fungerar det om jag kopplar bort push funktionen och ansluter tändtråden till L på drivern?
Är sugen på att koppla mina 10 350mA spottar som idag är kopplade till en driver med push till återfjädrande brytare (Malmbergs med dip funktion).
vill kunna styra dessa med min plejd fungerar det om jag kopplar bort push funktionen och ansluter tändtråden till L på drivern?
Valet av plejd beror på om du vill kunna dimra eller inte.
Är drivdonet fasdimringsbart? Plejddimmer
Är drivdonet dimringsbart med 0/1-10V? Plejdrelä
Vill du bara ha av/på med BT-styrning? Plejdrelä
Vill du dimra men drivdonet ej är fasdimringsbart eller kan regleras med 0/1-10V? Byt drivdon
Är drivdonet fasdimringsbart? Plejddimmer
Är drivdonet dimringsbart med 0/1-10V? Plejdrelä
Vill du bara ha av/på med BT-styrning? Plejdrelä
Vill du dimra men drivdonet ej är fasdimringsbart eller kan regleras med 0/1-10V? Byt drivdon
tack för svar!A Emil_K skrev:
min driver är från Malmbergs och tanken är att den ska driva två slingor a/la 5 stycken 500mA i varje slinga och de ska kunna dimmras. Drivern har stöd för 1-10v styrning samt en pushfunktion.
Hur hade du gjort? Kan man inte skippa pushfunktionen och bara koppla Fas nolla och styra den med Dim 01 från plejd? / Gnistan
Hur många watt är det per lampa? Enklast vore ju att bara köra led-10
tack för hjälpen Emil! Jag har införskaffat en plejd relä med 10v utgången. Kan du möjligtvis briljera lite och förklara hur den ska kopplas. Låt oss säga att drivern är kopplad som vanligt med en pushfunktion samt två kanaler med spottar.A Emil_K skrev:
var ska jag klämma in kablarna ?
För övrigt kan jag konstatera att det INTE fungerar att dimma malmbergs drivers genom en dim 01
Super ska testa imorgon! Hoppas det fungerar
Klicka här för att svara