Hej, nu försöker jag installera en till DIM-01, men har bara neutral och fas. Hur får jag detta att fungera? Vad gör jag med skyddsjordkabel?
Uppskattar hjälpen.
D
 
  • Öppen eluttagdosa med Plejd DIM-01 installerad, synliga ledningar för neutral och fas, och fråga om jordkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad ska du styra, dimma?
 
S Srixon skrev:
Vad ska du styra, dimma?
En vanlig dimbara kökstaklampa.
 
Vart har du tändtråden till lampan?
 
Du har inte ”neutral” där. Du har fas och tändtråd och kan inte montera en Plejd där utan att dra dit en till ledning.
 
Det är bara dessa kablar som kommer från vägen. Det fanns en vanlig släckare där förut.
 
J
Redigerat:
Som sagt, du har bara fas och tändtråd där, Plejden måste ha nolla också för att fungera.
Shelly Dimmer 2 är ett alternativ som inte behöver nollan.
Jorden används inte här.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.