Tjenis alla teknikfantaster!

Jag ska ändra mina telefoner nr.presentatör till rj46 kopplingar.

Jag har hittat mycke nyttig info här (tack för detta) men vet inte hur jag ska koppla riktigt. Som jag förstår så ska inkommande (nedre på proppen) anslutas till stift 4 å 5, men utgående (övre på proppen) ska dom inte kopplas eller e jag helt fel ute?

Tacksam för snabba svar då jag redan har jobbat klart med avbitaren!

Hoppfull skrev:
Tjenis alla teknikfantaster!

Jag ska ändra mina telefoner nr.presentatör till rj46 kopplingar.

Jag har hittat mycke nyttig info här (tack för detta) men vet inte hur jag ska koppla riktigt. Som jag förstår så ska inkommande (nedre på proppen) anslutas till stift 4 å 5, men utgående (övre på proppen) ska dom inte kopplas eller e jag helt fel ute?

Tacksam för snabba svar då jag redan har jobbat klart med avbitaren!
Utgående behöver du nog bara koppla om dina uttag ligger i serie (och om din telefon använder sig av det utgående paret, vilket inte alla gör).

Hursomhelst så är det ledare 3 och 6 som utgör utgående signal, just för att det inte ska spela någon roll om man har 4-polig, 6-polig eller 8-polig kontakt.

Tackar janbo!

Det handlar om ett nytt hus så jag antar att det är seriekopplade jack.

Har hållit på mycket med telefoner så jag undrar om ni har jack som kopplar vidare när det inte sitter någon telefon ansluten i jacket, det kan bli väldigt tyst annars.

Jag tror dessutom att kontakten du ska använda heter RJ-45, samma som datanätverk.

Vad är det för fel på gamla gristrynet? eller är det hippt med modularkontakterna?

ELKO säljer ett telefonjack med lite elektronik i som medger parallellkoppling av alla telefoner men prioriterar den telefon som lyfts först och ger sekretesskoppling. och då får man på köpet RJ 45, klart hippt. dessutom kan man ha epa-telefoner med bara 2 ledare i anslutningskabeln.

Prototypen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.