Min tidigare transformator har lagt av.
Installera en ny led slinga idag och köpte en transformator på biltema. Tog två timmar ungefär sen hade transformator brunnit.
Har jag köpt fel eller fabriksfel?
Slingan.
Använder 2 meter av denna slinga.
Kopplat detta till denna.
Installera en ny led slinga idag och köpte en transformator på biltema. Tog två timmar ungefär sen hade transformator brunnit.
Har jag köpt fel eller fabriksfel?
Slingan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använder 2 meter av denna slinga.
Kopplat detta till denna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En timer borde inte påverka, och en placering på vinden är en dålig lösning med tanke på temperaturen där sommartid. I detta fall är det knappast problemet då det är vinter. Dessutom ska en driver inte gå sönder eller ”brinna” pga. överlast.
När du skriver ”brunnit upp”, vad menar du då mer exakt?
När du skriver ”brunnit upp”, vad menar du då mer exakt?
Oj, ja då ska du lämna tillbaka och gärna vara lätt upprörd. Skulle även fundera på om Biltema borde sälja denna produkt. Sen köper du inte någon mer driver från Biltema.J jonaslatt skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Förra transformatorn dog för några dagar sedan. Och idag byte jag slinga och transformator och detta händer efter några timmar.
Säkringen roll vinden har inte löst ut. Kan det va något el fel i timern. Enda saken som har används till båda slingorna.
Eller handlar det om ren otur att den nya va något elfel. . Den gamla transformator har suttit några år.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Du kanske borde kontrollera att du verkligen har 230V matning. En sådan transformator har normalt skydd mot överbelastning. Det skall inte kunna hända.
Fast samtidigt har två drivers brunnit upp på ett sätt som jag aldrig sett. Överlag är det ovanligt att en driver går sönder, jag har dock aldrig installerat grejer från Biltema. Jag funderar på om den där timern kan ställa till det på något sett. Hur mår en driver där neutralledaren försvinner? Det ska den såklart klara tänker jag men att den är boven kan inte uteslutas. Nästa driver provar du utan timer ett tag. Vill du sen köra med timern och den ryker så vet du varför.
Jag förklara nog lite dåligt.
Den första transformatorn brann inte.
En morgon stod led slingorna och bara blinka. Så den gav helt enkelt upp antar jag. Va en annan modell.
Måste ha någon timer på den. Ska bara lyssa på natten. ( skillnad på timer och timer? Någon här som kör transformator med timer?)
Finns transformator där det står ( för halogen) funkar sån eller måste det va för led?
Vill gärna inte köpa biltema igen. Och vill helst ha ny idag och inte vänta på att vi ställa en.
Vi får se vad biltema säger när jag kommer tillbaka med denna.
Den första transformatorn brann inte.
En morgon stod led slingorna och bara blinka. Så den gav helt enkelt upp antar jag. Va en annan modell.
Måste ha någon timer på den. Ska bara lyssa på natten. ( skillnad på timer och timer? Någon här som kör transformator med timer?)
Finns transformator där det står ( för halogen) funkar sån eller måste det va för led?
Vill gärna inte köpa biltema igen. Och vill helst ha ny idag och inte vänta på att vi ställa en.
Vi får se vad biltema säger när jag kommer tillbaka med denna.
Redigerat: