Hej!

Ska koppla in ny tvättmaskin. Det funkar att koppla den som den gamla var med snabbkoppling direkt på kranen (se bilder).
Dock känner jag att man kunde gjort om detta så det blir mer smäckert.

Jag tänkte att man tar bort hela blandaren. Pluggar varmvattnet och monterar dit en tappkran på kallvattnet och sedan koppling slang till tvättmaskin.

Vad tror ni? :) Vilka produkter skulle funka till detta projekt isåfall?
 
  • Tvättmaskinskoppling med snabbkoppling på kran, slangar till varm- och kallvatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskinskran med snabbkoppling monterad på vägg, redo för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Flytta anslutningen till duschen till där kranen är nu. Plugga anslutningen för varmvatten som går till duschen nu. Sätt kran på kallvattnet och anslut tvättmaskinen där. Borde bli mycket snyggare
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.