Hej!
Ska koppla in ny tvättmaskin. Det funkar att koppla den som den gamla var med snabbkoppling direkt på kranen (se bilder).
Dock känner jag att man kunde gjort om detta så det blir mer smäckert.
Jag tänkte att man tar bort hela blandaren. Pluggar varmvattnet och monterar dit en tappkran på kallvattnet och sedan koppling slang till tvättmaskin.
Vad tror ni?
Vilka produkter skulle funka till detta projekt isåfall?
Ska koppla in ny tvättmaskin. Det funkar att koppla den som den gamla var med snabbkoppling direkt på kranen (se bilder).
Dock känner jag att man kunde gjort om detta så det blir mer smäckert.
Jag tänkte att man tar bort hela blandaren. Pluggar varmvattnet och monterar dit en tappkran på kallvattnet och sedan koppling slang till tvättmaskin.
Vad tror ni?
Tror att dessa adaptrar fungerar om du flyttar duschkabinslangar till där blandaren sitter.
https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/overgangsnippel-m26xr15-par.html
Det ska inte vara någon gängtejp på M26-anslutningarna utan det är bara konisk tätning.
https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/overgangsnippel-m26xr15-par.html
Det ska inte vara någon gängtejp på M26-anslutningarna utan det är bara konisk tätning.
Klicka här för att svara

