Hej ...
Har några funderingar ang att koppla in en tvättmaskin i min hyres lägenhet ...
Någon som är expert i ämnet ??
Om man ser på första bilden så syns en "pluggad" 3 vägs kulventil där ja tänkte ta vattnet ifrån med en kulventil från clas 30-7105 R15 inv./utv , är det rätt tänkt och godkänt av försbolagen ??
Gängorna är 21 mm på t-kopplingen
Något speciellt att tänka på där , gängtejp ?? , hur hårt drar man fast den nya kulventilen ??
Men ja begriper mig inte på avloppet , det är ju pluggat på nått sätt , hur löser man det ???
Det måste väl ditt något typ av vatten lås ??
(Hyresvärden säger inte man får borra i väggarna)
Eller ska man skippa detta och istället försöka ansluta under tvättstället med en sån här ??
30-7390 Tvättm.ansl. 98,00 , oxå från clas
Någon som kan det här ???
Mvh Linblekinge
Har några funderingar ang att koppla in en tvättmaskin i min hyres lägenhet ...
Någon som är expert i ämnet ??
Om man ser på första bilden så syns en "pluggad" 3 vägs kulventil där ja tänkte ta vattnet ifrån med en kulventil från clas 30-7105 R15 inv./utv , är det rätt tänkt och godkänt av försbolagen ??
Gängorna är 21 mm på t-kopplingen
Något speciellt att tänka på där , gängtejp ?? , hur hårt drar man fast den nya kulventilen ??
Men ja begriper mig inte på avloppet , det är ju pluggat på nått sätt , hur löser man det ???
Det måste väl ditt något typ av vatten lås ??
(Hyresvärden säger inte man får borra i väggarna)
Eller ska man skippa detta och istället försöka ansluta under tvättstället med en sån här ??
30-7390 Tvättm.ansl. 98,00 , oxå från clas
Någon som kan det här ???
Mvh Linblekinge
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Tack S3 !!!
Det missade ja totalt , när man tar bort plastlocket på den så är det ju ett vattenlås
Ja man kan inte vara expert på allt ...
Ska man ha något typ av plaströr där ?? , 30 mm är hålet i vattenlåset ...
Hur gör "rörmokaren" anslutningen på ett snyggt sätt ??
För tvättmaskins slangen är bara 25 mm typ ...
Linblekinge
Det missade ja totalt , när man tar bort plastlocket på den så är det ju ett vattenlås
Ja man kan inte vara expert på allt ...
Ska man ha något typ av plaströr där ?? , 30 mm är hålet i vattenlåset ...
Hur gör "rörmokaren" anslutningen på ett snyggt sätt ??
För tvättmaskins slangen är bara 25 mm typ ...
Linblekinge
Bara en fråga till , man känner sig lite dum när man ber om hjälp 
Satt ditt min kran idag , men det blev inte riktigt tätt i skarven , trots ett par varv med gängtejp ..
Och sen var det omöjligt att justera slutvinkeln i dragningen.
Hur gör man så kranen hamnar precis där man vill ?
Ska man använda lin och pasta istället för gängtejp ??
Är det lättare att efterjustera då ??
Linblekinge
Satt ditt min kran idag , men det blev inte riktigt tätt i skarven , trots ett par varv med gängtejp ..
Och sen var det omöjligt att justera slutvinkeln i dragningen.
Hur gör man så kranen hamnar precis där man vill ?
Ska man använda lin och pasta istället för gängtejp ??
Är det lättare att efterjustera då ??
Linblekinge
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Ett par varv med gängtejp är för lite, sedan ska lin, gammalt och beprövat, vara bättre och man ska inte dra i botten utan stanna när kranen sitter rakt.
prototypen
prototypen
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Har för mig att jag läst en instruktion att man skall ha 17 varv. Personligen har jag aldrig lyckats få det tätt på försdta försöket med gängtejp. Men lin o pasta har jag aldrig fått det otätt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden