Har en fundering att skaffa mig en tork tumlare men så öppna jag uttagen så ser det ut så här, känns ju rätt kört med att kunna koppla in en till enhet då.... någon som har förslag hur jag går vidare?
Som ovanstående, koppla in och kör bara en enhet i taget.
Men jag ser ett par saker du kan nysta vidare i. Hur ser det ut i gruppförteckningen, finns det avsatt mer än en säkring för tvättmaskin/tumlare? Det ser nämligen ut att finnas en apparatdosa bakom den där plattan, kanske finns där fler fasledare att ta till.
Men jag ser ett par saker du kan nysta vidare i. Hur ser det ut i gruppförteckningen, finns det avsatt mer än en säkring för tvättmaskin/tumlare? Det ser nämligen ut att finnas en apparatdosa bakom den där plattan, kanske finns där fler fasledare att ta till.
Som alfista skriver här ovan - bakom anslutningsdosan verkar det finnas en apparatdosa. Om det inte finns extra fasledare där så borde där iaf finnas rör med möjlighet att dra i extra fas från central.
Satsa på den lösningen och köp en ny anslutningsdosa, då den som installerat den verkar ha stulit med sig original anslutningsplint och den extra dragavlastningen.
Satsa på den lösningen och köp en ny anslutningsdosa, då den som installerat den verkar ha stulit med sig original anslutningsplint och den extra dragavlastningen.
Ring en elektriker. Han/hon kan lätt dra i en fas till, lägga till en säkring i centralen och sen byta till en annan anslutningsdosa alternativt sätta ett dubbeluttag där du kan plugga i båda maskinerna.
Staffans2000 skrev:
Nej, han behöver en dragavlastning också och såvida de inte gått ner i area på anslutningsledarna så behöver han även byta till en anslutningsplint som klarar större area...Staffans2000 skrev:
Ja, det såg jag inte. Det saknas ju en bygel. får inte kablarna plats, vilket TS skulle snabbt skulle märka, är det bara att skaffa nya. Eller har jag missat någon föreskrift i den tusensiders, nådiga luntan som det ständigt hänvisas tillD Dodger skrev:
Staffans
Nja, någon föreskrift behöver man inte läsa. Max anslutningsbar area brukar stå angiven på plinten. Större areor brukar ”få plats”, men då spricker egenkontrollprogrammet...Staffans2000 skrev:


