Hej
Jag har lagt in till bergvärme och tänkte försöka mig på att installera ett blocketköpt element. Jag är ganska säker på att jag har ett 2rörsystem.
En radiator som man ansluter till genom ett koppel har bilder o dyl som visar hur flödena går men jag hittar inget liknande på detta.
Var ansluter jag inkommande respektive utgående ledning?
Egentligen borde man nog inte hålla på med sådant man inte begriper men då lär man sig inte.
Jag har lagt in till bergvärme och tänkte försöka mig på att installera ett blocketköpt element. Jag är ganska säker på att jag har ett 2rörsystem.
En radiator som man ansluter till genom ett koppel har bilder o dyl som visar hur flödena går men jag hittar inget liknande på detta.
Var ansluter jag inkommande respektive utgående ledning?
Egentligen borde man nog inte hålla på med sådant man inte begriper men då lär man sig inte.
Själva radiatorkopplet är inbyggt i den , inte säker på dim där men ser ut som 20 , konisk , en klämringskoppling , bara mutter och klämring så passar det , sen var du kommer med så upp eller ner bussning kanske behövs från rörstorlek
Det som får mig att också tro att det är vänster hål som är anslutning för stigaren är att röret till termostaten ligger närmast det hålet, men å andra sidan vinklar det hålet av ner ner i en båge till den nedre av anslutningarna på sidan. Det blir mao en ganska konstig vinkel på flödet om det ska gå ner det röret. Men det kanske inte konstigt.
Jag tittade lite till nu och såg att vänsterhålet är unt medan det högra är ett sexkantshål. Någon som förstår den skillnaden?
Jag tittade lite till nu och såg att vänsterhålet är unt medan det högra är ett sexkantshål. Någon som förstår den skillnaden?
Bästa svaret
Det ser ut som att du har köpt dig ett Termopanel V4.
https://www.purmo.com/se/produkter/panelradiatorer/tp-v4.htm
M22x1,5 på gängorna.
Kopplingsmässigt gäller detta:
https://www.purmo.com/se/produkter/panelradiatorer/tp-v4.htm
M22x1,5 på gängorna.
Kopplingsmässigt gäller detta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack Krilleman,
Det ser ut att stämma, jag skrev fel bottenhöger har precis som bilden visar tydlig koppling till övre hålet. Konstigt att elementet intet är märkt på något sätt med tillverkare. Enda märkning jag hittat på är siffrorna 11 och 25, vilket kopplet är stämplat med.
Det ser ut att stämma, jag skrev fel bottenhöger har precis som bilden visar tydlig koppling till övre hålet. Konstigt att elementet intet är märkt på något sätt med tillverkare. Enda märkning jag hittat på är siffrorna 11 och 25, vilket kopplet är stämplat med.
Klicka här för att svara