Hobbyelektriker
· Stockholm
· 700 inlägg
Hej!
Jag är orimligt okunnig inom VVS.
På dessa rör, som går från stammen i källaren (3”?) till en radiator på våning 2, skulle det vara väldigt praktiskt att koppla in en ny radiator på.
Går det, som det ser ut på bilden?
Tack.
Jag är orimligt okunnig inom VVS.
På dessa rör, som går från stammen i källaren (3”?) till en radiator på våning 2, skulle det vara väldigt praktiskt att koppla in en ny radiator på.
Går det, som det ser ut på bilden?
Tack.
Ja, det går alldeles utmärkt att göra ett avstick och koppla på nya radiatorer.
Rörbiten mellan skarvarna tillhör övre skarven, den kan man ta bort utan att övre eller undre röret behöver tas bort. Det görs genom att skruva ner låsmuttern samt skruva ner övre skarvhylsan, sen är det bara att skruva upp/bort skarvröret.
Rörbiten mellan skarvarna tillhör övre skarven, den kan man ta bort utan att övre eller undre röret behöver tas bort. Det görs genom att skruva ner låsmuttern samt skruva ner övre skarvhylsan, sen är det bara att skruva upp/bort skarvröret.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 700 inlägg
Stort tack!Demmpa skrev:
Ja, det går alldeles utmärkt att göra ett avstick och koppla på nya radiatorer.
Ger mig inte på det själv men nu kan jag planera åtminstone!
Klicka här för att svara