Hej, måste byta min badrumsfläkt, har köpt en ny på krauta som heter duka ventilator EL 600 TH

Problemet jag har är att kablarna från den gamla blir för tjocka i den nya, finns spår man ska lägga kabeln i o där får bara en kabel plats, hur ska man göra detta, man kan ju inte skarva så dom blir mindre precis, o att få tag i en elektriker här i jönköping är inte det lättaste, dom har fullt upp o jag förstår dom .

Mvh Micke

Byt kabel eller byt fabrikat på fläkten.

www.pax.se den är gjord för att monteras.... Det är inte alla badrumsfläktar,,,

Satt dit fläkten , pratade me en elektriker o vi borrade så kabeln går rätt in till kretskortet o sen eftersom kablarna ligger synligt inne i fläkten så har jag använt silikon o tätat, kanske inte riktigt bra, men det va det enda sättet att få upp den.

Kopplade fas o nolla, men måste satt nåt fel, för den går inte igång, fanns en som heter LT me, eftersom jag slarvat bort bruksen så sitter jag här o skriver :)

Hur ska man koppla?, finns ju bara L-LT-N, Ska man ha en bygel mellan L o LT ?? om den ska gå via fukten ?

Har försökt förklara så bra jag kunde :)

Mvh Micke

LT betyder väl att du ska ha en tändtråd där från tex lyset eller en separat strömbrytare.
Så är mina kopplade i allafall och dom funkar bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.