12 918 läst ·
3 svar
13k läst
3 svar
Koppla in en badrumsfläkt
Hej, måste byta min badrumsfläkt, har köpt en ny på krauta som heter duka ventilator EL 600 TH
Problemet jag har är att kablarna från den gamla blir för tjocka i den nya, finns spår man ska lägga kabeln i o där får bara en kabel plats, hur ska man göra detta, man kan ju inte skarva så dom blir mindre precis, o att få tag i en elektriker här i jönköping är inte det lättaste, dom har fullt upp o jag förstår dom .
Mvh Micke
Problemet jag har är att kablarna från den gamla blir för tjocka i den nya, finns spår man ska lägga kabeln i o där får bara en kabel plats, hur ska man göra detta, man kan ju inte skarva så dom blir mindre precis, o att få tag i en elektriker här i jönköping är inte det lättaste, dom har fullt upp o jag förstår dom .
Mvh Micke
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Byt kabel eller byt fabrikat på fläkten.
www.pax.se den är gjord för att monteras.... Det är inte alla badrumsfläktar,,,
www.pax.se den är gjord för att monteras.... Det är inte alla badrumsfläktar,,,
Satt dit fläkten , pratade me en elektriker o vi borrade så kabeln går rätt in till kretskortet o sen eftersom kablarna ligger synligt inne i fläkten så har jag använt silikon o tätat, kanske inte riktigt bra, men det va det enda sättet att få upp den.
Kopplade fas o nolla, men måste satt nåt fel, för den går inte igång, fanns en som heter LT me, eftersom jag slarvat bort bruksen så sitter jag här o skriver
Hur ska man koppla?, finns ju bara L-LT-N, Ska man ha en bygel mellan L o LT ?? om den ska gå via fukten ?
Har försökt förklara så bra jag kunde
Mvh Micke
Kopplade fas o nolla, men måste satt nåt fel, för den går inte igång, fanns en som heter LT me, eftersom jag slarvat bort bruksen så sitter jag här o skriver
Hur ska man koppla?, finns ju bara L-LT-N, Ska man ha en bygel mellan L o LT ?? om den ska gå via fukten ?
Har försökt förklara så bra jag kunde
Mvh Micke
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden