Hej!

Håller på att göra om tvättstugan och vill försöka mig på allt själv.
Har köpt diskho och avloppsledande rör från diskhon på Ikea men problemet är ju att jag har vanlig golvbrunn i tvättstugan och behöver koppla det till något som går ner i golvbrunnen.
Vad kan jag tänkas behöva? Bifogar vad jag har i bild. Hör av er om det är något jag missat

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

.

Ingen har svarat än men ger ändå en update.
Allting är ikopplat och jag är nöjd för att vara första VVS-arbetet :) Naturligtvis är det säkert lite skavanker men som sagt, man lär sig med tiden :)
Jag vet också att golvbrunnen har ett vattenlås och att jag själv även satt dit ett vattenlås upp vid hon, men det skadar ju inte egentligen.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Oskpal och 4 till
  • Laddar…
P
På "tratten" längst ner som du trär på den räfflade slangen är 75, 50, 40mm så du behöver kanske en 40vit muff 1st in/ut 90 böj 40mm och en dubbelmuff 90 böj 40mm samt lite rör och en eller två 40mm klammer inne i skåpet. Ta hål i botten på skåpet och dra ner till golvbrunn med in/ut böjen med smala delen ner i golvbrunnens befintliga hål.

Det är väl toppen! Man kan tycka att det vita röret under skåpet borde ha fall mot brunnen så att det kan rinna tomt men det är väl en smaksak. Och så kanske flexslangen borde vara klamrat halvvägs.
Vem har gjort elledningarna?

Elledningarna satt ovanför bänkskivan från början men jag gjorde så att jag drog ner dem för att tvättmaskinen och torktumlaren skulle nå. Det känns tokigt att elen sitter i närheten av vatten på det här sättet men har frågat runt lite och tydligen så gör det inte så mycket? Men känns lurigt.

Nej, jag tänkte mer på val av kablar. Rakheten på förläggningen är inte jag lämpad att kommentera.

Ingen aning faktiskt. Jag har bara ändrat bana på dem och att de inte är i så rak bana nu ser ingen ändå ;) Kan ingenting när det gäller standard på elkablar och liknande men är det något amatörmässigt för våtrum?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.