Hej, har bytt diskbänks belysning, men det är ju bara en fas/jord/nolla fram, varför är det för 2faser, se på bilden, där står det 1 och 2 , det är ju förstås till brytaren för belysning o den andra till uttagen i armaturen, men hur får man ström i uttagen, är det bara att bygla en tråd mellan 1 och 2?
Redigerat:
Tack,jonaserik, tipset löste det hela, nu är det spänning även i uttaget.J jonaserik skrev:
(Ja det finns strömbrytare på armaturen)
Tack än en ggn !
(man undrar ju vrf det inte var byglat fr början…)
Det är för att det kan finnas en annan strömbytare på en vägg och då blir det en 4-ledare fram till armaturen. Inte så där ovanligt med ett sådant montage. Lycka till.Daydreamer skrev:
Klicka här för att svara

